Havasi Balázs írása
Csukapergetés áprilisban
Mai pergetőtúrám helyszíne a Lőrintei-tó nagy tava, amelyet egyik családtagom kíséretében járok körbe.
A mai célhalak a rablóhalak, elsősorban a csuka. A horgászat során elsősorban a bedőlt fák és akadók között próbálom horogra csalni a csukákat, de a nyílt vizet és a nádasok szélét sem hagyom dobás nélkül...
Stokinger Zoltán írása
Álompeca Kovácsszénáján
Nos belevágva a közepébe, azzal indítanám ezt a kis beszámolót, hogy ez  volt az a horgásznap, amelyet ha elmesélnek, nem, vagy csak fenntartásokkal hiszek el. A horgászember hajlamos felnagyítani tetteit, több és nagyobb halat bevallani, és színesebben elmesélni a horgásztörténeteket, a közönség szórakoztatására. Ebben az esetben higgyetek nekem, a sztori az utolsó szóig igaz...
Kovács Szabolcs írása
Kis bottal egy nagy vízen
Mindig is tetszett a pergetés, a ragadozók becserkészése, azonban csak nagyon ritkán sikerült műcsalival halat fognom, így ez a módszer sokáig háttérbe szorult kedvencem, a feederezés mögött. Az évek során a pontyok üldözése mondhatni megszállottsággá vált számomra, a tavalyi évben viszont újra elkezdett érdekelni a pergetés...
Kristyan Róbert írása
Dobálni jó
Az első élmények még tizenéves koromban értek, mikor először volt a kezemben a „mágikus CDJ”. Akkoriban javarészt otthon horgásztam a kavicsbánya tavakon, főleg pontyra és keszegre, vagy ha ragadozóra, akkor kishallal. De ha már kaptam egy wobblert, föl is tettem a kapocsra és talán öt perc után rácsimpaszkodott egy kilósforma csuka.
Török Rozália írása
Az első
Június hetedikén szemtelenül tökéletes napra virradt, igazi nyári idő köszöntött ránk, mely kitartott egész nap, ezért délután úgy döntöttünk párommal, hogy ellátogatunk a szegedi Maty-érre horgászni. Jó adag fasírt kisüt és becsomagol, hideg bodzaszörp a hűtőszatyorba be, mi pedig szép halak reményében ki a partra.
Kuti Gáspár írása
Drop shot sügérre
A balatoni horgászatot tekintve az évről-évre csökkenő halmennyiség és az elmúlt negatív vízhozama miatt, egy korábbi szezonban megismert technika összegzését, a sügér horgászatán belül a drop shot-os módszer bemutatását választottam témául. Amolyan alcím lehetne: ahogyan én csinálom, mert írásom kedvcsináló jellegű, az eddigi megfigyelések megosztása mellett...
Vicze Dávid írása
Egy drávai pergető gondolatai
„A Dráva folyó a 237-es fkm-nél éri el hazánk területét (Dráva-Mura torkolata), és a 70,2. fkm-nél lépi át országhatárunkat Horvátország felé. E két pont között mintegy 166 fkm a távolság, azonban a magyar-horvát közös Dráva szakasz ennél lényegesen rövidebb, tekintve, hogy a folyó 227,6-198,6 fkm-ek között tisztán horvát területen folyik...
Moizes-Czita Tímea írása
A telihold árnyékában
Napok óta enyhítette a kánikula fullasztó munkás napjait bennem a gondolat, hogy a hétvégén végre a forrósághoz illő mediterrán hangulatban, a pécsi fesztiválon fogjuk férjemmel oltani kultur- és egyéb szomjunkat. Az izzasztó munka közben már csak a fesztivál déli zenéire, a majd ott fogyasztott hűvös vörös borokra, isteni sajtokra és kedves barátokra gondoltam, hogy kibírjam szombatig...
Pálinkás Csaba írása
Éljen május elseje!
Majális, szabadtéri koncertek, virsli, sör. Én nem ezekért várom ezt a dátumot, egészen más jár az én fejemben ezen a napon sok-sok (sport)horgásztársammal egyetemben. Eljött az idő, amit mi pergető horgászok úgy vártunk. Újra elindulhatunk, hogy megpróbáljuk becsapni a süllőket és a villámkeszegeket...
Andrell Szabolcs írása
Gazdaságos „bojli”
Mai rohanó világunk a horgászat szerelmeseit is magukkal sodorja. Mind technológiában, mind módszerekben hatalmas fejlődéseket érünk el a horgászat terén is. Ez a fejlődés jobbnál jobb felszerelésekkel, újabbnál újabb csalikkal és persze szebbnél szebb halakkal jár...
Németh Péter írása
Freccsen a felszín, hallgat a mély
Vannak dolgok, amiket nem lehet pontosan meghatározni. Ha innét nézzük fehér, ha onnét fekete, pedig dehogy, hisz nagyon is szürke. Na így vagyok én a domolykóval. Ha akarom etetéssel jól helyben tartható békés hal, ha akarom a pataki pergetés non-plusz ultrája. Nyáron a sajtpasztáért van oda, télen elhúzza a drótelőkés csukázót.
Átmenet, öszvér, egy igazi mindenes...
Molnár Vilmos írása
A verseny
2010 novembere van.  Holnap horgászat.  Nem is akármilyen horgászat.  Két napos.  Egy ismert horgászcikk forgalmazó cég, pergető kupa döntője.  Háromfordulós, parti és csónakos pergető pecadöntő.  Ma reggel összerakom a felszerelésem, délután indulunk társammal, P. Balázzsal.  Felidézem a selejtező versenyt, harmadikok lettünk, az első öt jutott tovább...
A csuka szinte egész évben táplálkozik, kivétel ez alól az ívás illetve a fogváltás időszaka, mely a nyári hónapokban esedékes. Ez a fiziológiai folyamat egy hónapig tart és teljes böjtre kényszeríti ezt az egyébként falánk ragadozót. Ennek ellenére a csuka hazánk egyik leggyorsabban fejlődő hala, ideális esetben akár 200 nap alatt is elérheti a 45-50 cm-es hosszt.