BeastMaster AX Carp Extra Heavy Feeder és Stradic 3000S GTM RB
Dzsindzsalakók réme
Csodálkoztam volna, ha ez alkalommal egy olyan bot kerül a kezembe kipróbálás céljából, amelyet nem szeretnék a saját inventáramban látni.  Ha választhatnék a picker botom mellé egy igazi bitangerős feeder botot, akkor a Shimano BeastMaster Extra Heavy Carp lenne az áldozat. Következzenek hát az indokok és némi horgászat.
Shimano Hyperloop AX Feeder Continental és Catana 4000 RA
Ha esik, ha fúj, feederezünk!
Ha esik az eső, ha fúj a szél, ha tűz a nap, vagy szakadhat a hó, egy igazi horgász minden időben horgászik. A vízparton töltött idő meghosszabbítja az ember életét. Persze a természet erői megnehezítik a horgászatot, télen cipelni a meleg ruhát (meg a forralt bort), nyáron kuporogni az ernyő alatt vastagon bekenve naptejjel. De megéri, mert szabadban van az ember, jó levegőn. Most úgy hozta a sors, hogy esőben feedereztem, egy új kombóval.
Shimano Beast Master AX Pilk 300 és Super GT FA
Érzékeny erőművész
A mindenit, ez egy erőművész- mondtam ki az első gondolatomat, mikor zsákjából először kihúztam ezt a botot. Talán meg is ijedtem egy kicsit, hiszen az erő az érzékenység rovására mehet. Ám, mikor alaposabban vizsgálni kezdtem a robosztusnak tűnő pergető botot, rájöttem, használat közben tapasztaltam, készítői pontosan tudták mire kell ügyelni.
Shimano 170-es félkemény bottok
A megbízható útitá(r)ska
Egy jó horgászbot hordozótáska, egyszerűbben kifejezve horgászbot tok jó néhány elvárásnak kell, hogy megfeleljen. Természetesen legyen a lehető legkönnyebb, de legyen biztonságos is, sérüléstől, töréstől óvja botjainkat, azaz legyen erős. Elvárás, hogy orsókat, esetleg kiemelő hálót is tudjunk belé rejteni, így a csomagjaink számát csökkenthetjük. Nem baj, ha a bottok szép küllemű, korszerű anyagokból, minőségi munkával készül, ez esetben sokáig szolgálhat bennünket, és jó érzés kézbe kapni.
Shimano Beast Master AX Spinning 300 H és Twin Power 4000 X TRB
Bestiális erő
A Best Master bot csak azért úszhatta meg a lehető legnagyobb igénybevételt jelentő, folyóvízi harcsás pergetéseket, mert a tesztelés idejére csúnyán beáradt a Duna is, Dráva is. Ám azért egy bajuszos ellen is csaknem csatát nyertünk egy közismerten harcsás tavon.
Shimano Hyperloop Specimen és Baitrunner Aero RE 8000
Hívogatnak a halak, ugyanoda mégegyszer…
Van, a mikor az ember nem elégszik meg. Van, hogy a hely varázsa, és a fogott halak szépsége visszainvitálja az embert egy horgászhelyre. Így jártam én is, egy nagyszerű horgászat után ismét horgászni indultam egy bojlis tóra.
Shimano Alivio AX Spinning 270 H és Shimano Alivio 2500 FA
Csukakereső
Mikor előhorgásztam a bottokból ezt a kis kezes jószágot, az Alivio botot, első benyomásom a könnyedsége volt. A hozzá ajánlott, kisméretű, Alivio 2500 FA orsó is szinte súlytalanul simult a rögzítő talphoz. A kis gép „kézenfekvően” egyszerű kezelhetőséget mutatott, jól illett a 2,70-es méretű pálcához. A kicsinek mondható orsó dobja szép nagyra tervezett, úgy gondoltam ez elősegíti a nagyobb dobásokat. Őszies időben, csukákat rejtő tó partján szereltem össze a kombót.
Shimano Alivio BX Specimen 13-300DL és Shimano Baitrunner Aero RE 6000
Jön az ősz, jönnek a pontyok…
„Amikor mázsaszám úszik az ember előtt a hal.” Milyen sokszor mereng a horgász, mily szép gondolatok. Elmúltak azok az idő – amiről nagyapáink meséltek – mikor mindegy volt mivel horgásztunk, a fogás biztos volt. Csak bedobtuk a szerkót, vártunk pár percet és már szákoltuk az aranypikkelyest. Egy éjszakai horgásztara készülünk barátommal, öreg halakat keresünk a legmodernebb felszereléssekkel…
Shimano Alivio BX 420 és Exage High Speed MRA 3000
Harcsát, matchbottal?
Az ALIVIO BX 420-as matchbot és az EXAGE HIGH SPEED MRA 3000-es kombótesztjét egy laza pecára szántam. Gondoltam, egy családos, kirándulós, kevés cuccos, cserkelő, keresgélő horgászatban lesz részünk. Csak részben lett igazam.
Shimano Hyperloop AX Spinning 300H és Shimano Catana 4000 FA
Fogas kérdés
Ismét beköszöntött az ősz, és ez azt jelenti, hogy immáron nem csak a megrögzött rablóhal horgászok, hanem a békéshalazók is azon törik a fejüket, hogyan lehetne süllőt, csukát fogni. Fogas kérdés. Mint minden módszernél, a megfelelő horgászhely, és a horgász keze mellett, itt is sok múlik a felszerelésen. Ez alkalommal a Shimano Hyperloop pergető botját és a hozzá tartozó Catana 4000FA orsóját volt szerencsém kipróbálni és a következőkben bemutatni nektek.
Kombó teszt
Shimano Speed Master Spinning SSM 300 H és Shimano Stradic 5000 FB
Amikor először megláttam őket a bemutatóállványon, már akkor éreztem, hogy a Speed Master pergető botok nagyon elegáns helyet követelhetnek maguknak a Shimano palettáján. Alapos igénybevétel után is ez maradt a véleményem, egyik legélvezetesebb teszt munkámat végezhettem a minap e pálca, és az egyik legnépszerűbb pergető orsó, egy Shimano Stradic segítségével. A Speed Master pergető bot olyan figyelemfelkeltő, hogy muszáj kézbe kapni, ha meglátja az ember.
Shimano Hyperloop AX Heavy Feeder 420 és Shimano Alivio 4000 FA
A reggel ismét a Dunánál talált. Nem hagyott nyugodni a tegnapi görgetős élmény. Tudom, hogy ott vannak a halak, hiszen látom. Mutatják magukat. Hol egy márna ugrik, hol egy óriási dévér bukik fel előttem. Igaz, vagy ötven méterre, de az még azért elérhető kényelmesen. Az a gondolatom, hogy megállított csalival könnyebb lesz őket horogra csalni. Talán az előke se sérül annyira, ha nem görög.
A feketesügér (Micropterus salmoides) világrekordot egy bizonyos George Perry tartja 10,09 kg-os (83 cm hosszú) fogásával. A hatalmas zsákmányt az USA Georgia államában található Montgomery tóból emelte ki 1932-ben.