Pergetni öröm
Egy szép hétvége
Már a kertek alatt volt a süllőtilalom, mikor jött a hír, lehetőségünk lenne egy kis pergetésre a Merenyei-tavon. A meghívás kecsegtető volt, leginkább azért, mert ezen a nagy tározón ritkán akad lehetőség csónakos pergetésre, pedig nagyméretű ragadozóhalak is élnek a vízben.
Tízentúliak társasága
Gumi mánia
Kérlelhetetlen gyorsasággal peregnek a napok. Mintha tegnap koppant volna zsinórunk végén az első téli, gumihalas süllőkapás, és tessék, lassan zárhatjuk is a hideg évszak eme izgalmas módszerét. A plasztik csalis pergetés nem csak darabszámban hozza a jó eredményeket, évről évre nagy süllők, nagyon nagy süllők is elcsábulnak a jól vezetett gumiktól. Idén is akadtak tíz kilón felüli példányok, több okból is örömmel számolok be fogásukról.
Kétszeresen kényeztetett
Téli örömök
A téli horgászatok gyakran nemcsak a halfogás örömével, hanem természeti szépségekkel is kényeztetnek bennünket. A hideg idő dacára ezért sem maradok otthon, ha pedig mindkét tényező összejön, úgy még szívesebben számolok be a kirándulásról. Azért is hangsúlyozom ezt a dolgot, mert halat, süllőt mifelénk sem minden alkalommal fogunk. Ám van, hogy adakozó a természet és a folyó is...
Lélekmelengető fogasok
Havas napok a Dunán
Néha ugyan csak egy-két órára, de gyakran lejárok a közeli folyókra. A Drávát ritkábban, a Dunát gyakrabban keresem fel. A horgászatban nem igazán járatosak azt gondolhatnák, hogy télen ez ritkábban történik, de koránt sem így van. Ha valaki beleszeret a nyugvó természet csodáiba, bizony a keményebb időkben sem tud víz nélkül meglenni. Magam is így vagyok, menni kell, ha esik, ha fúj, hát még, ha behavaz, mert az is gyönyörű ám. A minap is ezt tapasztaltam, mert még el sem értem a nagy Dunát, máris meg kellett állnom, megcsodálni a befagyott mellékágat, a pihenő, hó paplan alatt szunnyadó csónakokat.
B.Ú.É.K. Kovácshidáról
Majdnem csukáztam….
Igazán nem mondhatjuk, hogy váratlanul jött a tél. Sokfelé már karácsony táján behavazott, fagyossá vált a világ. Tanakodtunk is rendesen, mi lesz velünk, horgászokkal, hisz egy kettőre megfogja állóvizeinket a jég. Sorba jöttek a rossz hírek, itt is, ott is vége a lehetőségeknek, megkeményedett a vizek háta.
Süllőigéző plasztikok
A téli Dunán
Az utóbbi időszakban sokkal többet horgászom plasztik műcsalikkal, mint a régebbi időkben. Nincs időveszteség a csalihalazással, egy készlet gumihal, twiszter az autóban mindig akad, így hamar összejöhet egy-egy villámportya. De azért is megkedveltem ezt a sportos pergető módszert, mert gyakran működik eredményesen.
Bözödi kirándulás
Székelyföldi süllők
Szeretek utazni, jönni–menni szép hazánkban, és ha tehetem a nagyvilágban. Különös izgalma, varázsa van az ismeretlennek, az új vizeknek, ahol általában nehezebb feladat elcsípni a halakat, mint a jól ismert helyeinken. De nem csak emiatt jó az utazás, gyakran csak így találkozhatunk egy-egy jó baráttal, aki távolabb él tőlünk. Mindkét fenti ok közrejátszott abban, hogy a napokban nagyon szívesen indultam egy székelyföldi portyára, egyik legkedvesebb városom, Székelyudvarhely volt az úti cél.
Halszelettel, fenekezve
Süllők a Dunáról
A fenekező horgászmódszer sokak számára passzívnak, egyszerűnek tűnik. Pedig, ha helyeit változtató, kereső, gondolkodó a fenekező horgász, akkor jó eredményekkel kecsegteti ez a stílus is. Egyúttal a módszer is sportosabbá válik. Magam talán elfogult is vagyok vele, hiszen egészen fiatalon, mestereimtől így tanultam meg a kékfarkúak horgászatát. Sok és főleg gyönyörű méretű süllő került fenekezve a horgainkra, nem csoda, hogy megkedveltem ezt a módszert.
79 kg-os harcsa és 21,60 kg-os ponty bojlival
Nagy halak Palotásról
A napokban a Nógrád megyei Palotásra kirándultam barátaimmal. Nem minden napi méretű harcsát, és nagyon szép, húsz kiló feletti pontyot is láttam fogni. A nagy harcsa, fogási körülményei érdekesek, izgalmasak voltak, ezért egyéb, élményeink mellett szívesen beszámolok róla.
Vidéki Sutyerákok-Fővárosi Jóképűek 523-186
Ebrói kirándulás 2.
A kocka tehát elvettetett! Pontyos horgászversenyt tartunk, mi balgák mibe egyeztünk bele… No, nem baj, hadd legyen sikerélménye Lacinak, Joenak, hisz ők a műfaj mágusai, ők az esélyesek, gondoltuk Gabival együtt. A megmérettetés előtti délutánon azért körül szimatoltunk a pályán, tartottunk egy kis „edzést”. Megállapítottuk, hogy a pontyok teljesen a vízszélekben is kint vannak.
Spanyol „horgászverseny”
Ebrói kirándulás 1.
Ritkán van időm a pontyokra horgászni, pedig nagyon szeretem, amikor akasztás után a testesebb potykák ravasz, erőteljes módon próbára teszik a szerelést és kicsit engem is. Már a megkeresésük is izgalmakat rejt, fél sikernek tartom, amikor tartózkodása, vonulása helyén felfedezzük a róla árulkodó jeleket. Ám, hogy egyik szavamat másikba ne öltsem, ezt a gondolatnyi bevezetést csak azért akartam elmondani, hogy egyáltalán nem estem kétségbe, mikor kiderült, hogy az Ebró folyón idei kirándulásunkon a fő szerep, a pontyoké lehet.
2. rész
Kalandok a Duna-deltában
Még idehaza megbeszéltük, hogy kuttyogtatni mindenképpen fogunk a Dunán, ha az időjárás, a körülmények megengedik. Nagyon fontos ugyanis a szélcsend, a sima, hullámzásmentes vízfelület. Ekkor szól szépen a fa, és nem viszi el a csónakot sem a szél a jónak vélt területről.
« vissza1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 tovább »
A hím kecsege 4-5 évesen, míg a nőstények csak 5-6 éves korukban érik el az ivarérettséget. Mivel az első években ez a faj igen gyorsan fejlődik, gyakran előfordul, hogy hamarabb eléri a kifogható legkisebb méretet (45 cm), mint a szaporodóképes állapotot. Így számos esetben előfordul, hogy még az első ívása előtt kifogják vizeinkből.