Az óvatosabb halak becserkészéséhez
Kosár helyett néha ólom
Gyakran előfordul, hogy a szokásosnál is félénkebb halakkal találkozunk horgászataink során. Ez a jelenség elsősorban a vadabb, kevésbé zavart vizek esetében fordul elő igazán. Az itt élő egyedek érzékenyebbek a zajokra, és ez nem csak a partközeli részekre érvényes....
Nagy halak finomszerelékkel 1.
Rakóssal állóvízen
Egyre több olyan vízzel találkozom horgászataim során, ahol a nagyobb testű halak, amurok és pontyok előszeretettel tartózkodnak a partközeli sávban, így nemcsak orsós bottal, hanem kedvenc horgászbotommal, a rakóssal is megfoghatóak. Elsőként az állóvízen használt felszereléseket, csalikat, módszereket mutatom be...

Álomból valóság
Vadvizeken barangoltam V.
Érzem, most jó helyre csobbant a műcsalim. Nem tudom pontosan hova, a víz alatti közeg talány számomra, mégis valami azt súgja, a bevontatás közben bármelyik pillanatban rávágásom lehet. Részleteket nem látok, csak másodpercnyi történéseket. Sebaj, nekem ez is elég, hisz tudat alatt a lehető legjobb helyen vagyok...
Pergetőbottal a Tisza tavon
Vadvizeken barangoltam IV.
Aromás kávéillatra ébredtem, Tomi barátom sertepertélt a konyhában, az ő ébresztőórája 5 percet sietett. Nem kapkodtunk, kényelmesen összepakoltunk, megittuk a feketét, majd berámoltunk a ladikba. Egy pillanatra eszembe jutott, hogy másnap már máshol ébredek...
Pergetőbottal a Tisza-tavon
Vadvizeken barangoltam III.
Sűrű köd borította be a hajnali tájat. A túlpart és a 15 méternél távolabbra eső fák csak sejtelmes foszlányképeknek tűntek. Nem volt könnyű ilyen körülmények között a kiszemelt célig motorozni, de hívott a víz, a horgászat és a remélt fogások izgalma. Várt ránk 3 napos horgászweekendünk második napja, amit a kisebb-nagyobb jelek figyelésével, halkereséssel és persze élmény dús fogásokkal szerettünk volna tölteni...
Baráti pergetés a csatornán
Az év utolsó horgászata
2011 utolsó horgászata számomra a Nádor-csatornán zajlott kilenc elvetemült horgászbarátom társaságában. Közeledett az újév, ennek örömére december 30.-ára egyeztettünk találkozót, hogy a csatorna ragadozóinak felkínálhassuk a különböző kishal imitációkat. Ami az időjárást illeti csípős volt, de koránt sem volt nevezhető fagyos télinek...
Pergetőbottal a Tisza-tavon 1. rész
Vadvizeken barangoltam II.
Az idei ősz szinte észrevehetetlenül érkezett meg. Szép lassan, napról napra hűvösebbek lettek az éjszakák, hamarabb érkeztek a napsütötte égbolt helyére a csillagok és kezdetét vette a Tisza-tavi vízeresztés. Számomra ez a legkedvesebb időszaka az évnek. A folyton hűlő vízzel, a vízinövények és a kishalak „eltűnésével” egyre több esélyt kapunk, hogy kedvenc módszeremet, a pergetést is, még eredményesebben gyakorolhassuk...
Csukás kalandok
Vadvizeken barangoltam I.
A csukákkal először a tiszai kubikokban találkoztam, mikor az elöntött erdők-mezők között kialakult kis tavacskákban, egymás mellett álltak prédára várva a kisebb ragadozók. A part mentén gyalogolva az orrom elől ugráltak el. Az alacsony vízben így volt alkalmam megfigyelni gyorsaságukat. Egyik pillanatban még csodálhattam hosszúkás testüket, tarkás mintázatukat, a másikban már csak az iszapfelhőt, melyet maguk után hagytak...
Tavi peca folyón edzett halakra
Hárosi látogatás
Az időjárás jelentés mára is inkább strandidőt, mintsem pulóverkollekció bemutatót jósolt. Öltözékemet is ennek megfelelően készítettem össze, figyelve arra, hogy a kora hajnali órákban még igencsak hűvös tud lenni. Egyébként kifejezetten szeretem a csípős hajnali levegőt, jólesik ilyenkor minden egyes lélegzetvétel...
Tiszai kezdetek...
Balinhajsza
Első találkozásom a balinokkal még kissrác koromban történt Tiszakécskén. Bátyámmal sok nyarat végigpecáztunk ott és a környező holt-ágak, csatornák mellett, az élő Tisza azon szakaszát is évről-évre minduntalan feltérképeztük. A különböző helyek, mind más-más lehetőséget nyújtottak, attól függően, hogy milyen vízállásnál, melyik napszakban (és még sorolhatnám), milyen halra pecáztunk...
Élménypeca az egykori ülepítő tavon
Az elhagyatott csoda
Magyarország területén rengeteg olyan tó helyezkedik el mely teljesen elhagyatott, semmilyen horgászegyesület kezelése alatt nem áll. Pár ilyen tavacska itt Nógrád Megyében is található. A helyszínt Budapest felől Salgótarján felé haladva a 21-es úton, Nagybátonyt elhagyva pillanthatjuk meg, az út jobb oldalán...
A tőkehalfogás rejtelmei
Gumihallal a tengeren
Az északi területeken a tengeri horgászattal kapcsolatban sokan azonnal irgalmatlan vastag botokra, kilós multiorsókra gondolnak. Lelki szemeik előtt felvillannak a 100-200 grammos, sőt akár kétszer ekkora pilkerek, a hatalmas laposhalak és tőkehalak. Mindez stimmel is bizonyos mértékig. A tökéletes szórakozáshoz azonban egyrészt nem feltétlenül kell túlzottan messzire utazni észak felé, másrészt maximálisan elegendő lehet csukapergető felszerelésünk is...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 tovább »
Az ezüstkárász 1954-ben került be hazánkba Bulgáriából tógazdasági tenyésztés céljából. Rövid időn belül megjelent a vad vizekben is, ezzel kiszorítva az őshonos aranykárászt.