Horgot kötni csak pontosan, szépen…
Egyforma előkék
Itt a tavasz. A finomszerelékes horgászok többsége – akik nem horgásztak  a télen –, lassan kézzelfoghatóan is érzi a szezon indulását. Elkezdik a felszerelések rendezgetését, helyezgetését, és mindenki alig várja már, hogy horgászhasson.
Ilyenkor az előkészületek megkezdésével egyre többen keresnek fel problémáikkal, kérdéseikkel. Mostanában gyakran tették fel nekem azt a kérdést, hogy hogyan oldom meg azt, hogy az előkéim mindig egyforma hosszúak legyenek? Ennek nagyon egyszerű módja van, amit a következőkben szeretnék bemutatni.
Ha nem bírod ki tavaszig...
Rakós bottal fagypont alatt
Kaptam egy e-mailt, tele kérdésekkel. Szabolcs januárban vásárolt új horgászládáját, és rakós botját szeretné végre kipróbálni. Viszket már a tenyere, adjak tanácsot, így télvíz idején, hol szerezhetne egy feledhetetlen horgászati élményt új kincseivel.
Folyóvízen úszóval vagy anélkül
A rakósbotos technikák harca
Régóta terveztem, hogy készítek egy olyan írást, ami két merőben eltérő (de alapjaiban azonos) technikát hasonlít össze, két horgásszal, közvetlenül egymás mellett. Hosszas szervezést követően összeállt kicsi csapatunk, hogy megmérkőzzön az ólmos szerelék az úszós ellen.
Kezdődik a szezon pajtás
Görgessünk márnára!
Ahogy hűl a Duna vize, úgy egyre nagyobb eséllyel fogunk görgetve márnát a kifolyók alatt, a sóderpadokon. Az összebandázott halakat, bár sokan észre sem veszik, nagyon könnyű megsebezni. A nem valós kapásra bevágva kárt tehetünk a halakban, hacsak…
Feederezés még a jégkorszak előtt
Melegvérű pontyok
A legtöbb horgász lassan elteszi télire a felszerelést. A jég beállta előtt azonban még érdemes próbálkozni. A barkácsolás, a felszerelés javítás még várhat a sorára. Öltözzünk fel melegen és irány a vízpart.
Nyertem egy órát a horgászatra
Egy kavicsbányató túlpartján
Szép hétvége volt barátságos idővel. Lányaim már hetek óra könyörögtek, hogy menjünk el kirándulni, őszi faleveleket, terméseket gyűjteni, így engedtem a szelíd erőszaknak és reggel kivételesen nem a vízpart, hanem az erdő felé vettem az irányt. Kicsik még, hamar elfáradtak, délre otthon is voltunk. Ekkor szembesültem az őszi óraállítás talán egyetlen nagy előnyével! Nyertem egy órát! Család kívánsága letudva, mindenki elégedett, és még mindig csak dél van!
Azonnal kiszámoltam, hogy ha gyors csókot lehelve szeretteim arcára kirobogok az ajtón - egyszerű pecát választok, amihez nem kell órákig előkészülni - még pár órára le tudok ülni horgászni.
Petivel egy stégen
Kárászokat egyszerűen
Péter cimborámmal indultam horgászni, kedvenc bányatavára, talán az egyik utolsó rövidnadrágos napon. Minimalizálásban egyeztünk meg. Gondoltuk, legyen egy könnyű, hétköznapi peca. Persze a versenyhorgász nehezen bújik ki a bőréből, még inkább a ládájából. Így a tetthelyként kiválasztott stégre legalább a ládám ülőfelületét magammal viszem, szigorúan kényelmi szempontból.
Pontyos módi egy műanyagon
Társasági örömpeca
Legutóbbi horgászatunk helyszíne, egy Győr melletti kis komplexum, az utóbbi években elsősorban a rakós botos pontyhorgászok körében vált népszerűvé. Igen, ez egy amolyan igazi műanyagtó, amelyeket sokan lenéznek, sok embernek viszont remek szórakozást nyújtanak. Na az efféle tavakból is van többféle minőségű, környezetű, eltérő szolgáltatási színvonallal, ami viszont közös bennük, agyontelepítettségük ellenére sem garantált a halfogás.
Nagy-dunai peca
Ha rövid a botod, toldd meg pár lépéssel
Kora ősszel is kedvelt horgászhely a Nagy-Duna. Bizonyos helyeken sok márnát, egyéb szép dunai halakat lehet fogni. Mindenkinek vannak bejáratott, megszokott, tuti helyei. Mi a fővárosi szakaszon, az Árpád híd lábánál található, hajdanvolt sóderkirakodóhoz járunk sokat. Itt általában reggel 5-től 7-8-ig, amíg az első hajó el nem megy, lehet fogni halakat, a másfél méteres vízben. Match bottal ennél mélyebb vizet nem lehet meghorgászni. Viszont az első hajó elhaladtával eltűntek a halak is.
Wagglerezés spiccbottal
A franciás angol
A franglaise egy ügyes waggler technika, amely megoldást kínál a szeles időben való spiccbotos horgászatra. Ez az úszós módszer is, mint annyi sok minden, Angliából származik, ahol sok esetben fúj gyengébben, vagy erősebben a szél, és e miatt a spiccbotos horgászat sokszor lehetetlennek bizonyul. Azonban a spiccbot rendelkezik annyi előnnyel, más technikákkal szemben, hogy az emberi elme megkeresse rá a megoldást.
Jó ha van, de jobb ha nincs
Az ellenfél nélküli törpe
Kellemesnek ígérkező horgászatainkat gyakran teszik tönkre ezek az apróságok. Pedig karrierje ígéretesnek indult. Hazájában, Észak-Amerikában több kilósra is megnövő, jól horgászható, könnyen nyúzható, szálkátlan, finom ízű hal. Így jó ötletnek tűnhetett ennek a ragadozó halnak 1902-ben Magyarországra való betelepítése is.
Nem alábecsülendő: a sneci!
Csillogó apróságok
Amennyiben az a célunk, hogy egy természetet, környezetet tisztelő, becsülő, magabiztos horgászt neveljünk, célszerű tanítványunkat (akár fiatal, akár idősebb), először sencizésre bíztatni!
« vissza1 | 2 | 3 | 4 | 5 tovább »
A süllő ívása márciusban, áprilisban történik. Ikráit a fák vízbe nyúló gyökérzetére rakja le, és a hím kikelésig őrzi őket. Gyakran előfordul, hogy ívása a kedvezőtlen víz- és hőmérsékleti viszonyok miatt elhúzódik. Ez jelentős kárt okozhat a leendő állományban, hiszen az akkor már leívott keszegek ivadékai „kinőnek” a süllő szájából, vagyis nincs mivel táplálkoznia.