Magazin » Stég »
A kis csíkos útonállók nyomában...
Kikötői sügérpeca
A sügér a Balaton egyik legszebb, legtarkább és egyben legagresszívebb ragadozója, ezért viszonylag kis mérete ellenére is nagy örömet tud okozni pergető horgászata. Az alábbiakban szeretnék tippeket adni, hol, hogyan, mivel és mikor érdemes vadászni rá.
A sügéreket legkönnyebben a kikötőkben tudjuk megtalálni, de védettebb nádöblökben is rájuk akadhatunk, főleg ha hínár is tarkítja a környéket...
Grönland - 2011 augusztus
Utazás a Paradicsomba
Reggel indultam el a táborból a folyón lefelé, de hallal nem találkoztam. Egy szikla tövében fekszem, könyvet olvasok, körülöttem pézsmatulok csapatok kószálnak. Több mint 70 db-ot számlálok össze látótávolságra. Egy malacnagyságú szőrös kis borjú kíváncsian kerülget, az anyja békésen legelészik mellette...
Így látja a Balatont a rendőrség helikoptere
Szenzációs légifelvételek
Világító patronnal a Balatonon
Éjjeli keszegek
Mielőtt megszállott pergetőhorgász lettem, kedvenc vízparti időtöltésem a finomszerelékes úszózás volt. A módszer ma sem áll távol tőlem, olykor gondolok egyet, előveszem az úszós botot, és egy kis időre pihenőt adok a ragadozóknak...
A fényváltozás időszaka
Egy hajnal a Balaton hátán
A „Kánikula idején” című írásomat azzal az ígérettel zártam, hogy legközelebb egy hajnali pergetés élményeit osztom meg a Kedves Olvasókkal. Akkor a nagy kánikulát hidegfrontok sorozata törte meg, így sokáig nem tudtam kifutni a vízre csónakommal. Az elmúlt hétvégén azonban végre újra beköszöntött a forróság, és ez az időjárás szinte kínálta az eredményes hajnali pecát.
Tapogatás a drop-shottal
Süllők a csónak alól
A sokat sejtető címből bizonyára többen gondolnak a vertikális horgászatra. És sokat nem is tévednek! Ezúttal erről lesz szó, csakhogy nem éppen a szokványos verziót szeretném bemutatni.
Barangolások
Mongóliában horgásztam III.
A következő napon Lowi a franciákat viszi a Hug folyóhoz. Mi megbeszéljük, hogy kétfelé válunk, a két Levi visszamegy a taimenes helyre, én Bakszival átkelek a Tengizen gumicsónakkal és lefelé indulunk a Shiskhiden.
Nem kelünk korán, kiadós reggeli után bepakolunk hátizsákjainkba, és útnak indulunk.
A tábor alatt a szivattyúnál van kikötve csónakunk, gond nélkül átkelünk...
Közel a természethez
Tavaszi kiruccanás
Közeledett a május 1., a majálisok tömegesen vonzották a népeket. Az időjárás előrejelzés is nyári kánikulával kecsegtetett. Bokros teendőim kellően felpörgették áprilisi napjaimat, alig vártam már, hogy én is kimozdulhassak. A tervezéssel járó gondolatsor mindig valamilyen horgász tevékenységgel végződött, így kézenfekvő volt, hogy egy pecabotot is „behajtogattam piknikkosaramba”.
A hatékony „pasztás” végszerelékkel
Tereskei kalandok
A Tereskei tavat régi ismerősként üdvözölhettem a megérkezésemkor, hiszen itt néhány évvel korábban is szép emlékeket szereztem. Akkor számtalan harcias pontyot sikerült megszákolnom, így most is bíztam abban, hogy a 24 óra alatt összetalálkozom egy-egy testesebb bajszossal.
Szerintem igen, és ez a jó benne
Fekát mindenki tud fogni?
Szerintem igen, és ez a jó benne. Legalábbis gondolom, mert ilyet már szinte mindenki kezében láttam. Na jó, mindig volt velem valaki, aki azért többet fogott már nálam, meg horgászott is rájuk számos alkalommal, de valamiért akkor is azzal az érzéssel mentem le fekázni, hogy fekete sügeret mindenki tud fogni, nehogy már nekem ne jöjjön össze most...
Bevetésen az aromázott imitációk
Egy nap a Harsányi-tavon
A harminchektáros tórendszer festői környezetben, Harsány községben, a Bükk-hegység déli lábához ékelődve várja a horgászokat – és várt engem is a soron következő egynapos túrámon. Az egykor szövetkezeti tulajdonban lévő vízterületen 2006-ban indult a horgásztatás, a sikertörténet pedig pontosan ekkor kezdődött el...
Az első napok
Mongóliában horgásztam II.
Mivel még csak dél volt, Lowitól kérdeztük, nem nézhetnénk körbe egy kicsit, természetesen horgászbottal a kézben. Kísérőnk készséges volt, ahogy az egész túra alatt, így 30 perc múlva már megint a kocsiban ültünk, gázlóruhában, egy-egy bot kíséretében. Fölfelé, a Tengiz mentén haladtunk 3-4 kilométert, majd magunkra hagyott bennünket, mondván: 6-kor értünk jön...
« vissza1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 tovább »
Halak esetében alapvetően kétféle pikkelyt különböztetünk meg. Az egyik a reszelős felületű fésűs (ctenoid) pikkely, mely a hazai halfauna tekintetében többek között a sügérnél tapasztalható. Míg a másik, a kerekded geometriájú, sima felületű úgynevezett kerek (cycloid) pikkely, mely például a pontyra jellemző.