Magazin » Stég »
Vass Csaba: Villanyozás Baján című írása kapcsán
Gondolatok
Köztudott a vízen járók között, hogy a halakat „szerető”, de azokból másként merítő horgászok és halászok között régóta erős feszültség húzódik. Az ellentéteket tovább mélyíti a halfogáshoz kíméletlen eszközöket használó orvhorgászok és orvhalászok intenzív tevékenysége is...
Az elmúlt év eredményei
Helyzetjelentés a Tisza-tóról
Társaságunk halőrei a múlt évben napi rendszerességgel számolták a horgászokat a Tisza-tó 11 jellemző térségében. Adataik alapján a korábbiaknál lényegesen pontosabb képet alkothattunk a horgásznapok térbeli és időbeli eloszlásáról. A rendkívül kiegyensúlyozott vízjárás és a kedvező időjárási körülmények szinte egész évben ideális horgászati lehetőséget biztosítottak...
Előkészületek és utazás
Mongóliában horgásztam I.
Sohasem gondoltam volna, hogy valaha tollat ragadok, és beszámoló írásába fogok. Nem érzek különösebb tehetséget se hozzá, mégis úgy érzem, el kell követnem ezt a merényletet. Erre késztetett egyrészt az, hogy én is szívesen olvasgatom más beszámolóit. Másrészt szeretném, ha írásomhoz csatlakoznának Mongóliát megjárt horgásztársak, tapasztalataikat, tanácsaikat megosztva mindenkivel...
A varsák fővárosában
Villanyozás Baján
Az egész úgy kezdődött, hogy egyik éjjel felhívtak: Villanyoznak a Dunán a Kálmán-kő alatt, de vigyázz, a csónakban többen is ülnek... Mivel épp vízen voltam, kb. húsz percen belül a kérdéses területen teremtem...
Dunai süllők kontra fagyos szél
Mert megérdemeljük
Legutóbbi horgászat alkalmával Ricsivel mentem - persze csak azért, hogy igazítson már végre a blogomon egy-két beállítást. Előre is köszi.
Napi teendőket letudva, sikerül világosban indulunk. Kiszállva a kocsiból lehetetlen nem észrevenni: mocsok módon fúj a szél, ráadásul nulla fok körüli hőmérséklettel párosul.
Békeszegő békéshalak
Pergetett furcsaságok 2.
Ennek az írásnak az első részét még évekkel ezelőtt, 2008-ban, de szintén ide, a Pecára írtam. Volt abban mindenféle „különös szerzet”, ami műcsalival fogva többé-kevésbé ritkaságszámba ment. Azokat a fogásokat hosszú évek pergetős horgásznapjai alatt gyűjtöttem össze, ezúttal viszont az azóta eltelt, nem túl hosszú időszak kevésbé szokványos halai kerültek fókuszba...
Sügérparádé a Dráva mentén
Bányatavak lakói
Mostani írásomhoz a témát a Magyarországon sajnos kevés tóban megtalálható feketesügerek és a horgászatuk „melléktermékei” a csukák szolgáltatták. Az országban több tó híres a feketesügér állományáról. Ilyen például a Bokodi erőmű tava, a Délegyházi tavak vagy akár az  Omszki tó. Ezek a vizek sajnos kívül esnek a hatáskörömön, mivel Pécsett vagy Sopronban tengetem a hétköznapjaim...
Az első találkozó sajtóanyaga
Tisza-tavi Horgászkonferencia
Az első Tisza-tavi Horgászkonferencia sajtóanyagát olvashatjátok ebben a cikkben, melyet a Tisza-tavi Sporthorgász Közhasznú Nonprofit Kft. bocsátott rendelkezésünkre.
Az előadások anyagait a képek alatt található piros feliratra kattintva tudjátok letölteni....
Egy kapás, egy keszeg, ilyen egyszerű…
Ébredező dévérek
Atilla barátom hívott egy késő délutáni órában. Izgatottam mesélte, hogy milyen szépen lehet fogni az apró dévérkeszeget és karikakeszeget, lent náluk, a holtágban. Kapva kaptam az alkalmon, s már egyeztettük is az időpontot. Felesleges korán kelni, nyugtatott, és megegyeztünk egy 11 órai találkozóban.
Tízezres közönség két nap alatt...
Horgászbörze képekben
Idén március 4-5 között nyitotta meg kapuit a Hit csarnokban az immáron tizedik alkalommal megrendezett horgászbarát kiállítás, a Horgászsport Szakkiállítás és Vásár. A Hit csarnokról minden évben az jut eszembe, hogy hiszek benne, hogy végre vége a télnek. Nos, az idei kiállítás meghozta a tavaszt, hisz...
Így horgászunk mi a léken
Télen a jégen
A lékhorgászat számomra sokáig tabu volt. Mai napig bizalmatlanul megyek rá a jégre. Félreértés ne essék, nem akarok eltántorítani senki! Sőt! Menjünk, de lehetőleg ne egyedül. Ha esetleg gond van, lesz aki segít, vagy segítséget hív.
Képes hangulatjelentés
PONTYSHOW 2010. - szinopszis
« vissza1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 tovább »
A csukaivadék, amikor eléri a 20 mm-es hosszt az addig kerekesférgekből és planktonszervezetekből álló étrendje jelentősen megváltozik. Átvált ragadozó életmódra. Amennyiben nem elég sikeres az erre az időszakra eső pontyfélék ívása, a csukák közti kannibalizmus jelentős méreteket ölthet.