Magazin » Stég »
Tüskések az akadókból
A Duna ajándék(b)a
Eddig valahogy nem igazán jutottam dűlőre a dunai süllőkkel, pedig Sztahovits Peti barátom igazi jó házigazda módjára többször is megpróbált összehozni velük. Tavaly télen hiába kergettem csónakjából a tüskéshátúakat, az idei tavasz és a nyár pedig más vizekre csábított. Az ideális vízállás is csak az ősz közepe...
Asztronauták és egri vitézek
Süllős Canossa-járás
Sajnos-szerencsére itt a süllőtilalom, így letettük a plasztikos lantot, de február második fele szép emlékeket hagyott a fogasokról ebben az évben is, igaz, nem nekem. Ezt a süllős Canossa-járásomat mondanám el, talán kicsit okulásképpen is...
Marokra hangolt páros
A multizás rövidebb útjain
Előző írásomban próbáltam egy olyan sokoldalú, általános pergetéshez kiváló multis összeállítást bemutatni, mely karakterében nagyban hasonlít az itthon széles körben használt, középkategóriás peremorsós pergető felszerelésre.
Támadnak az őslakosok
Marmoráták nyomában II.
Idrijcai pecánkat követően, Profival Tolmin központjában leültünk egy csésze cappuccinóra. Miután elméláztunk a szezonvégi turizmus és a kisváros diszkrét forgatagán, nem maradt más hátra, minthogy alaposan rápihenjünk a következő napi, nagybotos legyezésre a Socán.
Újabb próbálkozásom a jégen
Valentin-napi (kenyér)rózsa
Magyarországon a 90-es évek elején vette kezdetét a Bálint-napi láz. Az ünnep története nem teljesen tisztázott, de mondhatni a Valentin-nap, vagyis a szeretet, szerelem ünnepe mára hagyománnyá vált. Hazánk több táján úgy tartják, hogy ha Bálint napján száraz, hideg idő van, bő termés várható, illetve a vadgalambok visszatérése már a közelgő tavasz üzenete.
Tiszabecstől - Tiszatelekig…
Tavaszváró
Sok horgász van úgy, hogy szeret egyedül hódolni hobbijának. Elvonulni a világ dolgai elől, teljesen átadva magát a természetnek, gondolataiba burkolódzva. Talán a pergető horgászatra igaz ez leginkább, amikor kereső, cserkelő pecára adja a fejét az ember.
A tiszai arany nyomában
Kecsegehajsza
Létezik egy hely, ahol nyáron is korán nyugszik a Nap. Nem a messzi északon van, csak itt, nálunk, Borsod csücskében. A Nagy-Kopasz keleti tövében épült városra a késő délután már fátylat húz; az addig fényhez szokott szem elbizonytalanodik, alkonyatnak hiheti a hegy árnyjátékát.
Ötről Ohatra – okosan
Tudatosan szervezett vizeken
Megvallom őszintén, amatőr ornitológusként már kiskoromban vágtam, hogy ha kék vércse, akkor Ohat. Homoki Nagy István nem véletlenül itt forgatott róluk filmet, mára viszont már csak néhány költő párt találni a varjúfészkekben. Varjút is alig. Pedig az ohati erdő olyan védett terület, ami magát is képes megvédeni.
Visszatérés Márványországba
Marmoráták nyomában I.
Nem semmi telünk van. Ritka eset, de házunk táján az összes folyóvíz hátát jégpáncél fedi. Nincs vagy alig van lehetőség a horgászatra, és az elszánt próbálkozások eredménye is leggyakrabban betli. Ilyenkor egyre többet idézem fel magamban a nyári horgászatokat, az elmúlt év legszebb eseményeit.
Mert érkezik a február…
Álltunk a Balaton jegén
A Tél kihúzta magát, felállt a móló köveire, és átkarolta a mellette toporgó Januárt.
– Most már mehetsz, testvér. Igazán mindent megtettél értem, még az utolsó napokban is. Köszönöm…
avagy első léki horgászatom
A türelem halat terem
Már 3 hete nem voltunk vízparton. Kicsit zsúfoltra sikerültek az elmúlt napok. Már éreztem, hogy muszáj lesz egy kicsit kikapcsolni, kizárni az egész heti nyüzsit, és erre a legjobb módszer a horgászat.
Évkezdő horgászat
Két piros, egy fehér
Ünnepek elmúltával mindhárman (Feri, Roberto és én) éreztük, hogy menni kell… Már az ünnepek alatt is jelentkeztek az elvonási tünetek. Robi meg is jegyezte, kár, hogy még nem találták fel a „pecatapaszt”, a nikotintapasz mintájára. Én minden reggel a kerti tónál kezdtem.
« vissza1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 tovább »
A pikkelyek alatt található halbőr két rétegből áll. Az egyik a hámréteg, mely tartalmazza azokat az apró nyálkasejteket, melyek a halnyálkát termelik és a bőr felszínére juttatják (ez a nyálka egyrészt védi a halat a kórokozóktól, másrészt sikamlóssá teszi a testét). A másik az irharéteg, mely vérerekkel, színsejtekkel és idegsejtekkel teli kötőszöveti rostokból áll.