Magazin » Stég »
Amit a digitális fotózásról tudni érdemes
Pixelpeca 1.
Az ezüsthalogenid és a vörösvérlúgsó a mellényzsebben is elférő digitális fotós-videós csodamasinák korában már csak a hagyományos fotográfia relikviái. Feledésbe merült a grafitceruzás negatívretusálás, felváltotta a szoftveres-digitális utómunka. A technika szinte szüntelen változik, napról-napra újabbért és jobbért áldozunk a technopiac oltárán. Egy dologban azonban nincs új a nap alatt. A téma: a TÉMA az örök.
Villantók, vasvillák…
Vadvizek csukái
A minap telefonon beszéltem egy kedves, régi ismerősömmel, aki lelkes, noha kezdő horgász. Az iránt érdeklődött, hogy tudok-e Budapest közelében csendes, de azért halakban is gazdag vadvizet… Bajban voltam a válaszadásnál, mert egyrészt nem igazán ismerem a főváros közelében lévő lehetőségeket, másrészt elképzelhetetlennek is tartottam, hogy Magyarországon egy milliós nagyságrendű város mellett bármi is érintetlen marad.
Vízparti krónikák 7.
Csak egy süllő…
A Balaton, akár egy uszoda feszített víztükre, csendesen készülődik körülöttem nyugovóra. Szinte mozdulatlanul. Illata, mint az itt-ott felvillanó fenekeszegé, őszülő haja ökörnyál-uszadékok fonott csokra, miközben a keszthelyi horizont környékét bíboros giccsé pingálja ecsetével az alkony.
Vízparti krónikák 6.
Retrópeca
A nemrégiben éppen készülgettem egy horgászatra és felszerelések, csalik, kiegészítők garmadáját pakoltam a kocsimba. Tele is lett pillanatok alatt. Apósom mindezt látván, gúnyosan kérdezte: „Hova az fene sok cucc, fiam?”
Ahány úsztatás, annyi féle hal
Idegenhoni pecák 1.
Egy hosszú hétvégére készültünk Szlovákiába, a siravai híres nagydévéres pályán megrendezésre kerülő versenyre, ahol úgy gondoltuk Gyula Gáborral, hogy mi is szerepet kaphatunk. De ez az anyagunk, mégsem erről fog szólni. Csupán csak bevezető, hogy hogyan kerültünk Szlovákiába.
Problémák a kuttyogatás körül
Álomharcsák, szétütött vizek
Hosszú évekkel ezelőtt, talán valahol ifjúkorom elején éltem a harcsákról ábrándozás korszakát. Méghozzá a nagy harcsákról. Parti pecás lévén, biztos voltam benne, hogy ritka csodaként foghatok csak igazán nagy bajuszost. Azt is eléggé biztosra vettem, hogy csónak kellene a sikerhez, de ahhoz is mindenképp, hogy megnőjön az egyedsúly.
Az iszaplakók nyomában
Nyárvégi süllők
Elméletileg vége a nyárnak. Ezt onnét tudom, hogy ma délután fiam pakolni kezdte iskolatáskáját, és hirtelen valami nagy, már régen várt nyugalom szakadt a Balaton-partra. A gyakorlat azonban még nem ezt jelzi: harminc fok napközben, igazi strandidő. A szigeti vénasszonyok érdeklődésemre egyöntetűen leszögezték: ez még nem az ő nyaruk!
...délben bajnokság
Hajnalban márnák ...
Szegedről, a Matyéri evezőspályáról gurultam hazafelé - ahol az idei országos bajnokság döntőjének négy fordulóját rendezték - és amíg autóm halk duruzsolás közben falta a kilométereket, azon törtem a fejem, vajon mit találhattak ki a fiatalok.
Süllők, műléggyel
A Duna ezüstje
Süllőre pergetni mindig is nagy élmény volt számomra. A történet wobblerezéssel kezdődött, majd ezt követte a gumihalas korszak, mindez pedig akkor teljesedett ki, amikor csónakkal indultunk érintetlen süllőtanyák felé. Legszebb álmaimban sem gondoltam volna, hogy eljön az idő, amikor egy műléggyel fogott, gyönyörű süllőt tartok majd a kezemben…
Egyszer minden véget ér…
Harcsadömping 2.
Már zsinórban a harmadik éjszakára készültünk. Még sötétedés előtt a kikötőhöz értünk, ahol a nap utolsó sugaraiban több száz kérész járta el utolsó táncát. Bíztunk abban, hogy a repülés nem vette el a halak kapókedvét, sőt inkább a vízfelszínen tartja az est beköszönte után is a ragadozókat.
Pisztrángdömping
Délszláv körút 3.
Búcsút mondva a horvát tengernek és Porec manökenekkel tarkított esti forgatagának, nyugovóra tértünk. Hosszú út állt előttünk, ráadásul kissé aggodalmas is, mivel a plitvicei kirándulásunkat és a boszniai szállásra érkezést egy napra tettük.
Mufurc halőrök, jópofa halak
Délszláv körút 2.
A nagy pisztránggal történt szerencsétlen találkozás után visszamentünk a szállásra. Anton bácsinak elmesélve a kalandot, az öregúr „megnyugtatott” afelől, hogy egy óriás márványpisztránggal hozott össze a sors. Kiderült közben, hogy kortalan szállásadónk 48 éve legyeshorgász, számos nagy marmorata elejtője…
« vissza10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 tovább »
A halak nem csak a kopoltyúkon keresztül beáramló vízből jutnak oxigénhez. A testüket fedő bőrön keresztül is jelentős mennyiségű oxigént választanak ki a vízből.