Adatlap
Regisztráció dátuma:2009-12-20
Utolsó belépés dátuma:2017-04-23
Évente kb ennyi időt töltök horgászattal: 10-30
Több napos horgászataim általában így szervezem: Sátorral
Ha társasággal megyek horgászni: Családdal
A horgászvizet így közelítem meg: Csónakkal
Kedvenc horgászmódszereim
Legfrissebb feltöltött fotóim
Legfrissebb beszámolóm
Most hogy itt a tél elég sokat nosztalgiázom a régi időkről halakról ,rég köttetett barátságokról.Nemrég egy régi már nem is létező horgász lapot böngészve találtam meg ezt az írást és szeretném veletek megosztani.Előre leszögezném az alábbi sorok nem az én szerzeményeim,egy régi neves és általam nagyra tartott szakírónk emlékei-emlékek halakról és rég köttetett barátságokról.
Szombat.
már a reggeli verőfény van, mikor János vízipók ként a vízpart felé siklik,hiába kötöttünk rá fogadást ő is hal nélkül úszta meg az éjszakát.Miután kedvenc halaink sem hallottuk éjszaka lekmározni,kissé megnyugtatva magunkat megállapítottuk nem bennünk van a hiba.A harcsanépség nem lehetett étvágyánál!Bezzeg mi,a szép környezetben átheverésztük a délelőttöt,majd közös lakomázásba kezdtünk.Egy kisebb ABC áruház készletével felért a magunk körül felhalmozott étkek mennyisége.Délután aztán tehendőink után néztünk.Csali kárászaink állapota eléggé aggasztó volt,úgy tűnt a tőlük való mozgás a kopoltyujuk mozgatásában kimerült.
-Gyerünk ,gyönyörű vörösöket lehet fogni,ha rájuk bukkanunk-így szolt Lackó és szét is széledtünk.Itt ott fogtunk is pár kisebbet de mivel ídegesítően sok csukát ugrasztottunk meg HA NINCS LÓ JÓ A SZAMÁR IS elven nekikészültünk villantózni.János már a pergető dobozában keresgélt-Ebben a szűrt fényben talán becsaphatunk párat-kacsintott egyet.A 3-mas Meppset pöccintettem be a tökleveles széléhez,alig dobtam párat az első vendég máris megjelent.
A bevágás jól ült és a csuka gyönyörű cirkuszt rendezett,fröcskölt és bukfencezett a levegőben-az aranyhasú foltos 2-es csuka minden giz-gazba beiramodott de a 25-ös Tectan kemény ellenfél volt számára.Örömmel vittem a táborhelyünkhöz ahol a többieket a sikertelen kishalfogás okozta csüggedésből sikerült ismét lázba hozni.
No majd holnap hajnalban harcsázás után folytatjuk,örömünket tetézte hogy jános barátunk szintén az orrunk előtt,csónakból fogta meg saját példányait.
Közben megérkezett Taxis és Lackó is akiknek a birtokában valóban hatalmas vőrcsik ficánkoltak a vödörben-Ez kell a harcsáknak ,mondta Lackó....
Taxis a szép csukák láttán Lackót egyedül küldte a harcsák ellen-Inkább kialszom magamat,és megpróbálok reggel a csukákra összpontosítani!
-Ott túl a zsombékok alatt ívik a keszeg,most vettem észre ,remélem kijönnek rá a harcsák éjjel-csigázott fel bennünket Lackó.
-Gyertek arra ti is invitált bennünket szívélyesen,tessék lássék módon elindultunk utána,először én aztán János is lemaradt tőle.
-Ez még ott nem lesz jó,gyertek közelebb a zsombékokhoz!

Nem sokat beszélt ez a fiatal gyerek,de amit mondott arra oda kellet figyelni.
Hatalmas vörcsieji óriási csattanással értek a vízre pontosan a kiszemelt zsombékok tövében.
Én viszont csak bosszankodtam a kárászaim miatt mert azok moccanni sem akartak.Bizony bevált a balsejtelmem,kapás nélkül virrasztottunk egész este.
-Az első események nemsokkal éjfél előtt történtek.Lackó felől némi csobogás,orsózás hallatszott.
Talán fogott valamit?
Éppen a partraszállás gondolatával játszadoztam mikor ismét csak felőle orsórecsegés,fékjének hangos folyamatos visítása törte meg az éjszaka csendjét.
Hatalmas locsogások közepette szinte megállt bennem az ütő.
Füleltem aztán megint locsogás 2-3-összetéveszthetetlen farokcsapás a víz tetején,de olyan rendes,erőszakos,durranos.Aztán megint kísértetéjes csend lett.
Ekkor János hangja kérdez bele az éjszakába
-Lackó jöjjek segíteni?
-Kösz nem kell a fene egye,ez elment, eltépte a zsinórt jött a válasz a fiatal sráctól.
Csendben hüledeztem,sajnálkoztam magamban.Gyönge óra múlva csaknem összeütköztem Jánossal,mindketten úgy gondoltuk virradásig még horpasztunk egyet.
Derengéskor nyeletke pálinkával kelünk éppen birokra,mikor beállít Lackó .Torkunkra forrasztja az itókát,mert a kópé a hajnal hasadásában megfogta második harcsáját is,természetesen az első locsogás éjfél előtt szintén bajszi volt.Olyan 2-3 kilósak lehettek.De ami elment...
-Ja egyszer csak csattant a jelző és elindult a bot,mert szunyókáltam-meséli.
Elkaptam,bevágtam addigra beugrott a zsombék alá.aztán kicibáltam ekkor volt a nagy fröcsögés,csak ott pici volt a víz balra meg a bokor,na oda feltekerte magát akkor csapkodott a farkával.Mivel egyedül voltam csak lassan tudtam eloldani a csónakot de addigra a 60-as damil már nem bírta,rúgott még párat aztán éreztem hogy elment.

Hát röviden ennyi,mint mondtam ezek a sorok nem tőlem származnak,és pár helyen át vannak írva de remélem a sorok szerzője ezt a kis írását visszaolvasva,ismét átéli azt a csodaszép áprilisi hétvégét mint én.
És remélem más horgászoknak is okoztam e sorok felelevenítésével pár szép percet.
A csukaivadék, amikor eléri a 20 mm-es hosszt az addig kerekesférgekből és planktonszervezetekből álló étrendje jelentősen megváltozik. Átvált ragadozó életmódra. Amennyiben nem elég sikeres az erre az időszakra eső pontyfélék ívása, a csukák közti kannibalizmus jelentős méreteket ölthet.