Adatlap
Regisztráció dátuma:2010-11-12
Utolsó belépés dátuma:2018-02-01
Évente kb ennyi időt töltök horgászattal: 60-nál több
Több napos horgászataim általában így szervezem: Hálózsákban alszom
Ha társasággal megyek horgászni: Egyedül
A horgászvizet így közelítem meg: Csónakkal
Kedvenc horgászmódszereim
Pergetés
Legfrissebb feltöltött fotóim
Legfrissebb beszámolóm
A meppses...
Kopaszkukac kérésére,megíródott...
Nem igazán füllik a fogam az íráshoz, meg aztán nem is kenyerem,de minekutánna nem hétköznapi volt a kapás, így megírom..
Még Nagyfőnök előtt, de már jópár fogáson túl voltam,igaz ezek között komoly méret nem volt,a fiatalabb korosztály óvatlanabbúl kezdte meg a szélvizek éjszakai portyáit.
Emlékezetes fogás, amely megérné, hogy tollat ragadjak ezekről nem volt,és nem is hallotam a jópár pergetéssel eltöltött éjszakán olyan rablást, amely igazán lázba hozott volna..
Igaz élmény volt ezen 10-20kg közötti harcsák megfogása is,de valahogy érződöt, hogy nincs komoly hal arra!
Az írás névadója sem a hatalmasságával lett emlékezetes,jó 30-as volt...
Jópár nap, talán hét is eltelt a legutolsó horgászat óta,hogy nem volt időm komolyabban foglalkozni velük,a tavasz eljövetelével a hajótulajdonosoknak egyszerre csak robbanásszerűen eszükbe jut, hogy igaz még tavaly történt a baj,de holnap áljak neki, mert tegnapelőtt már vízre szerette volna tenni a vitorlását..
Igy aztán nem tudok rajtuk lenni nap mint nap,ahogy kellene,a jeleket keresve,amelyek oly sok szép hal megfogásához elvezettek!
Valamelyik kora délután,a viz volt már 14-15 fokos, hirtelen felindulásból feltettem a költői kérdést a fiamnak:-szerinted eleget dolgoztunk már ma? A gyerek vigyorogva feleli,-ha arra gondolok, amire te, akkor sokat is...
És aztán visszakérdés,-mi a terv? Én megszokásból feleltem, hogy a legjobb terv, ha nincs terv...vigyorgott,aztán mondom neki,-hallottam már egy pár kisebb fogásáról az árokban,gondoltam meg kellene nézni a hírek helyszínét!
Nem egyesével szoktak közlekedni, ha jönnek befelé,ha nem folyik annyira a víz, talán néhány db elidőzik, egy aránylag közeli, könnyen megdobálható helyen.
A szavakat tett követte,összeálítottuk az odaillő pecát,persze kisbleró tüntetőleg elövette a télen ,tőlem elsirt Made by Gampelt,én meg szerényen,ahoz a bothoz húsz forintot érőt,egy Berkley lighting rood-ot,merthogy szeretem ilyenkor, és ha netán mégis nagyobb akad, meg lehet vele fogni...
Kiérve a partra,néhány ismerős már szórta vasakat,és mindenki effzettet, mert hogy 5 éve is evvel fogta..panaszkodtak, de nem csak most, már tavaly is, hogy már nem rágja annyira,gondoltam nem szólok,majd rájönnek...
Az egyik szavahihető mondta, hogy ma senki nem fogott,néhány bökés, meg lefordulás volt ugyan,azon kívűl semmi..
Hát igen,...egyfajta csalival agyondobált vízen valami mást kellene a sporiknak kitalálni,talán el kellene ugrani, valamelyik közeli horgászboltba,ha nincs más kéznél!
A fiam felrakott egy katicát,én meg egy ötös meppset,igaz horogcsere után, merthogy az eredeti nem frankó,és ennek is az egyik ágába beletűzve,egy piros tvinyófarok,amely nálam semmi másért nincs ott,csak azért, hogy ne tekerje a fonottat,és még kisebb sebességgel lehet tekerni,jobban stabilizálja!
És az okosság!
Jó sok éve már, hogy rendszeres októberi, novemberi egyhetes külföldi horgásztúráinkon jötem rá, hogy elég sok kapás történt, úgy hogy köze nem volt a szájhoz...szájfölé,homlokra,fejtetőre,és ezekből jó pár komoly hal meg sem lett,ez különösen egy hosszantartó fárasztás végén elég bosszantó tud lenni, különösen ha még nem is látjuk a halat...Azt vallom,legalább lássam..aztán tőlem mehet!
Tehát, a mepps fölé, kb 8 cm-re belehurkoltam,egy nem túl nagy, de mégis erős Owner st-t,párszor áttekerve az alsó szálat a szárán, majd egy aláfordított hurokkal az egyik ágához rozítettem,így nem lifeg, nem zavarja a körforgót,stb.
Kiválasztottam magamnak az általam jónak vélt helyet,azt ott nem dobálta senki, ill én tudtam, ha maradtt még, akkor az ott lessz,mert ott kb 3 m-es viz volt,mesterséges búvóhelyekkel a környékén..
Célba vettem a szemközti part melletti vastag kikötőcölöp tövét,elengedtem útjára a 23-as PP-t.Pontosan ott plattyant a vízbe, ahova gondoltam, a cölöptől kb 50cm-re...A becsapódás pillanatában átváltottam a felkapókart,majda a félvizen való inditás végett, kb 60 fokos szögben megtartva a botot
lelki szemeim előtt láttam ,ahogy hullik alá,a megfelelő mélység felé,de ebben a pillanatban,a fogasra való gumihalas dobálásaim alkalmával tapasztalt ütést láttam a zsinóron..a bot nem is közvetítette, csak a zsinór öble..a másodperc tört része alatt reagáltam, és egy nagyon jó barátom mondása,-Pistám, azon a bevágáson már ne múljék...határozottan bevágtam !Full kontakt volt, mert karikába meredtt a pálca,éreztem, hogy ül rendesen, de szokásomhoz híven ,még vagy kétszer utána vágtam...
Szerencsére bejött középre, igy nem kellett félnem, hogy alámegy a betonmolonak, vagy kiválassza magának valamelyik kedvenc cövekét...
A télen friss beszerzésből felrakott 4000-es ultegra egész jó adagolta a meg-megugró hal felé, a nem éppen puhára állított féken keresztűl a zsinórt..-gondoltam magamba, ha most nem hullasz szét, akkor megmaradsz!
Elég jó erőben volt, egyszer úgy gondolta,elindul vissza a Balatonba,-gondolom elege lett az árokból!A part rendesen be volt nőve náddal ill füzfabokrokkal, ezeket feltartott bottal hadonászva kerültem ki,és mentem a hal után! Muszály volt menni, mert ha nem, akkor tuti befurja valami akadóba magát, és akkor...
A csörtetésre előkerült a fiam is,vigyorogva nyugtázta a bólogató bot látványát..majd a gyors kérdésre gyors válaszokat adtam neki,-első dobás, behullásra..Auztán a válasz,:jó van na hiszen ezért jöttünk! Jót kuncogtunk ezen, közben abbamadtt az effzettek hajigálása is,csoportba verődve nézték!
Szintén kiválasztott magának egy helyet, ahol a fejenállást gyakorolta,jó kettőfeles víz volt ott,jó nagy fekete trutyit zavart fel az aljáról,közben pedik rendesen csapkodta a farkával a fonottat...egy kicsit még ment jobbra, balra, aztán ismét letört egyet fejenállni,majd éreztem, hogy szép lassan megindul felém, ha húzom, igy lopkodtam a métereket,és lassan, de biztosan ott volt előttem a feje..már elég jól elkészűlt az erejével,lenyugodva várta...az időközben a kezembe adott gaffot az álla alá akasztva,óvatosan kihúztam a partra,és én már akkor láttam, amin a körülöttem lévő horgászok nagy része megdöbbent..A mepssnek köze nem volt a halhoz, viszont a fölé hurkolt drill,szabályosan belűlről volt beakadva a szája szegletébe!
Rövid, tömör érthető magyarázat után megértették,akik megértették, hogy miért! Ezek közül egy spori ugyanígy fogott egy 15-öst, másnap...Aztán többen is..ugyanigy!
Igazából Csak a körforgónál, és a woblernél van jelentősége....a támolygó az más,az nem egy monoton valami, ott lehet trükközni a vezetéssel!
Képzeljük el, hogy ez az őskövület hal ez gondolkodik, és villámgyorsan megoldódnak a matekpéldák az agyában...3D-s geometriai zsenialitással füszerezve!
Rááll a halra, és kihangsúlyozom, hogy halra, nem pedig az álltalunk használt műcsalira,őszerinte....és sejti, hogy nagyrészt észre is veszik,ezért gondolván, kiszámolja hova ugrik meg a hal..és az igy kiszámolt pályák metszéspontját veszi célba..és ő már elindul, de az a hal nem akar kereket oldani,mert az a hal nem hal,az ott marad,de ő elévágott, ha csak cm-eket is, de elé...és még rá is szívott!

Aznap kisbleró is akasztott egyet,igaz katicával, és lemaradtt..mert nem vágott utána kétszer még....

A vicsege a kecsege és a viza keresztezéséből születő hibrid, melyet az 1970-es években tenyésztettek ki a szarvasi Haltenyésztési Kutató Intézetben.