Adatlap
Regisztráció dátuma:2011-02-14
Utolsó belépés dátuma:2018-03-21
Évente kb ennyi időt töltök horgászattal: 30-60
Több napos horgászataim általában így szervezem: Sátorral
Ha társasággal megyek horgászni: Baráttal/barátokkal
A horgászvizet így közelítem meg: Autóval
Legfrissebb feltöltött fotóim
Legfrissebb beszámolóm
Kellemes meglepetés ért az idei első éjszakai horgászatomon az Ölbői-tavon. Szombat délután 5-kor érkeztem meg a tóra bátyámmal, akivel néhány ismerőst megpillantva információszerző körútra indultunk. Megtudtuk, hogy az egész nap során csupán elvétve fogtak nemes halat a tavon, csak a dévérek ettek, és azok sem igazán. Kicsit csalódottak lettünk a hír hallatára, hiszen azt az infót kaptuk, hogy az elmúlt napokban szépen ettek a pontyok. Kicsit kémleltük még a vizet, látunk-e pontyugrásokat, de sehol semmi. Előző évi tapasztalatainkból kiindulva, én az első sziget egyik sarkát vettem célba, reménykedve abban, hogy az éjjel majd kimerészkednek a halak a kis vízbe. Bátyám a mélyebb részekben bízott,de mint utóbb kiderült nem jól tette. Alapos etetés után indulhatott a horgászat.
Este 6-tól 11-ig egy húzásunk sem volt, s már kezdtük volna elveszíteni a jó horgászat reményét, amikor lassan emelkedni kezdett a jelzőm, majd hirtelen a vízbe pottyant. Utána tekerés majd bevágás és semmi... Nem hittem el, az egyetlen kapást is el tudtam baltázni, kaptam is hideget-meleget bátyámtól, és a közben csatlakozó legjobb barátomtól. Azonban mint kiderült, ez a kapás jelezte, megjöttek a várva várt vendégek. Pár perc múlva szép húzós kapás, szól a nyelető, bevágás és megvan. 4,5kg-os tükörponty, mely fényképezés után mehetett is dolgára. Fél óra elteltével ismét kapáson volt, most egy 3-as tükrös került a partra. Aztán két üres berántás a sivító nyeletők ellenére, először nálam, majd bátyámnál. 2 órakor aztán ismét szákolhattam, majd csalizás közben a másik botomon is kapás, melyet Gábor barátom meg is fogott. Újabb két 3-as tükrös. 3 előtt pár perccel szép ejtés, és már a horgon is a következő. 4,75-ös tükrös, mely nem igazán fejtett ki nagy ellenállást. Fénykép után aztán könnyedén csúszott le a pontymatracról, és úszott tova komótosan. 3.45-kor aztán ismét szólt a nyelető, majd bevágás után széles mosoly ült az arcomra, miután 30m damilt húzott le a hal. Gondoltam végre itt a hőn áhított nagy! 10 perc fárasztást követően még mindig nem láttuk a halat, majd hirtelen felbukkant, és kicsit csalódottan vettem tudomásul a mérlegelésnél, hogy egy 4,3-as tőponty volt kitűnő erőben, mely természetesen szintén visszakerült a vízbe. Ahogy feljött a nap, még egy 2-es potykát sikerült fognom, aztán semmi. Napfelkelte után bátyám fogott még egy 2 kilós tőpontyot, majd kettő leakadt 10 perc alatt neki. 5 óra után halnak nyomát sem láttuk, kivéve a millió számra nyüzsgő küszt és vörösszárnyút. Aztán 9-kor pakolás közben újra megszólalt a nyeletőm, és búcsúzásként egy 2,5-ös tükrös tette tiszteletét rövid időre.
Azt hiszem, hamarosan ismét a parton töltök egy szombat éjszakát!
Az első ragasztott nádbotot egy amerikai hegedűkészítő mester alkotta meg 1846-ban.