Adatlap
Regisztráció dátuma:2013-05-06
Utolsó belépés dátuma:2018-06-19
Évente kb ennyi időt töltök horgászattal: 10-30
Több napos horgászataim általában így szervezem: Sátorral
Ha társasággal megyek horgászni: Baráttal/barátokkal
A horgászvizet így közelítem meg: Autóval
Kedvenc horgászmódszereim
Legfrissebb beszámolóm

Balatoni kalandozásaim!

Az idén nyáron is a Balatont választottuk a családdal nyaralás szempontjából. Nem rég kezdtünk el nyaralgatni a Balatonon az utóbbi 2 évben mindig a déli parton nyaraltunk és míg bent fürödtünk a vízbe tőlem kB 1-2 méterre mindig voltak rablások ,és ezért döntöttem így hogy az idén megszeretném próbálni a pergetést.Én egyébként Nagykőrösi ifi horgász vagyok.

2012.június 12 kén indultunk nyaralni persze a horgászbot nem maradhatott el az autóból a helyszín Balatonberény az első nap eltelt fürdéssel a következő napon elmentem apukámmal a horgászboltba
és vettünk egy 3 napos ifjúsági napijegyet ami péntek déltől hétfő délig tartott,alig vártam már hogy dél legyen mire végre dél lett fogtam a mű csalis dobozt meg a napijegyet és bele a hátitáskába a botom egy EURO STAR 10-30grammos kis könnyű horgászbot először kételkedtem hogy vajon nem lesz e gyönge de fogtam már vele a holt Tiszán több csukát és egy balint és ezért ez mellett döntöttem tehát fölkaptam a hátitáskát meg magamhoz vettem a horgászbotot és irány a víz az idő nagyon meleg volt és a víz is úgy 23 fokos lehetett bementem térdig és a nád falában kezdtem pergetni a víz olyan tiszta volt hogy lelehetett látni az aljára a mű csali hatos piros színű körforgó de itt a szelébe kB 1 óra után meguntam mert minden méteren fogtam vízinövényekét úgyhogy beljebb mentem úgy derékig ott is dobáltam de semmi mire kezdett beesteledni kicsit elszomorodtam mert itt a Balatonon nagyon sok szép süllőről és balinról hallottam de se baj majd holnap gondoltam én.
Másnap reggel hajnalban én olyan 5 körül keltem a családom még mélyen aludtak és én kisurrantam ismét be a vízbe egyébként nem kellett messzire mennem mert a nyaralónak kB 50 métere volt saját stégje bent voltam a vízbe ismét derékig rengetek ugrás, fröcskölés volt a vízen nem tudom lehet hogy éppen a busák fürödtek itt már viszont gumihallal próbálkoztam majd egy hosszabb dobás következtében mikor épp belecsobbant volna a gumihalam a vízbe éppen ugyanabban az időben ugrott valamilyen hal és szerintem egy pillanatra megakadt de szép nagy hal lehetett mert mikor berántottam szinte meg se mozdult a bot utána ismét dobáltam kB 1 óráig és ismét semmi ismét elkeseredtem nem tudtam eltalálni hogy miért nincs kapásom próbáltam woblerrel,gumihallal,körforgóval de semmi. Aztán a testvérem úgy döntött hogy elmegy sétálni a központra majd egy 10 perc múlva elkezdett dörögni villámlani ezért apukámmal elmentünk érte autóval elsőnek a partközelben kezdtük keresni mikor KB már egy kilométert feljebb mentünk rábukkantunk egy kicsi hajóállomásra de tényleg nem volt nagy viszont a nagy hajók miatt mély,végül megtaláltuk
a testvéremet és hazamentünk másnap reggel elmentünk kirándulni és KB 1 órára hazaértünk megebédeltem és kisétáltam arra a bizonyos hajóállomásra sétával 25 perc mire kiértem mikorra odaértem megláttam 10 horgász megjött a kedvem persze itt mindenki fenekezett megkérdeztem egy két horgász és azt mondta hogy itt keszegeket illetve pontyot szokott fogni egyébként rengeteg ki küszcsapat ugrált Végre szétnyitottam a botot és elkezdtem dobálni ami nem volt egyszerű mert ezen s kis hajóállomáson rengetegen horgásztak majd a második dobásomon egy rávágást éreztem bevágtam és éreztem a halat elkezdtem fárasztani nem tartott sokáig mert hamar megadta magát és kibukkant a felszínre egy szép kis csuka a horgászok mindannyian csak bámultak mert ők nem nagyon fogtak semmit kiemeltem a partra elő a fogót kivettem óvatosan a műcsalit és megmértem nem volt nagy 41cm-es de legalább fogtam valami nagyon megörültem elővettem a szájbilincset és kikötöttem majd ismét elkezdtem dobálni de elkezdett dörögni az ég majd hazamentem. másnap már 4 órákkor indultam a hajóállomásra mire kiértem már világosodott elkezdtem dobálni majd a sokadik dobásomnál ismét egy kisebb rántás kihúztam de elég szépen harcolt kiderült egy szép tenyeres sügér kivettem a horgot és szépen visszaengedtem majd ismét fogtam egy sügért mire ez már hétfői napon volt ránéztem az órára és fél 12 volt elindultam hazafele,
Sajnos utána már nem horgásztam hanem a hátralévő napokat fürdéssel töltöttem nem fogtam sok halat de nem panaszkodtam mert én annak az 1 csukának és annak a két sügérnek is nagyon örültem.
A világ halfajokban leggazdagabb családja a pontyféléké, 1500-nál is több alfajt számlál. Megtalálhatók a trópusi- és mediterrán égövben éppúgy mint a sarkvidéken túli édesvizekben. Eredetileg Afrikában, Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában voltak őshonosak, mára azonban a mesterséges telepítéseknek köszönhetően az összes kontinensen fellelhetők.