Adatlap
Regisztráció dátuma:2008-07-23
Utolsó belépés dátuma:2009-01-25
Évente kb ennyi időt töltök horgászattal: 30-60
Több napos horgászataim általában így szervezem: Sátorral
Ha társasággal megyek horgászni: Baráttal/barátokkal
A horgászvizet így közelítem meg: Csónakkal
Legfrissebb beszámolóm
Bizonyára sokmindenkivel előfordul, hogy nagyon szeretne kipróbálni egy új horgászmódszert, de nem mer egyedül belevágni, és senki nincs, aki segítsen, megmutassa, hogy hogyan is kell csinálni. Remélem ezzel a beszámolóval, sokak érdeklődését felkeltem és kedvet tudok csinálni új módszerek kipróbálásához.

Idén nagyon sokat olvastam a pergetésről, különböző könyvekben, újságokban és az interneten. Sőt, így, hogy már itt a vízleeresztés a Tisza-tavon, kedvenc horgászvizemről lévén szó, elhatároztam, hogy pergetni fogok, méghozzá csukára(vagy ami jön). De hogyan is kezdjem, bot, orsó, monofil vagy fonott, milyen műcsalikat szerezzek be? Először is a szakirodalomban olvasgatva és a horgászboltos tanácsa alapján vettem egy botot és egy orsót. A bot dobósúlya 20-50, az orsó 40-es(szándékosan nem írok márkát, nem akarok reklámozni, és nem tudom, hogy van e egyáltalán értelme). A műcsalik terén pedig már bő volt nagyon a választék, ebben is a horgászboltosra hagyatkoztam, vettem körforgó és támolygó villantókat, elég komoly mennyiségben. Jah, és a zsinór sem elhanyagolandó, az 20-as és fonott.

Mint már írtam, a meghorgászandó víz a Tisza-tó volt, méghozzá az Csapói Holt-tisza. Hogy ne unatkozzam(már ha lehet ilyet horgászat közben), és a jókedv is adott legyen, elhívtam hát nagyon jó barátomat, Cerát!
A horgászat napja november 15., szombat. Az indulás reggel 6 órára volt tervezve, de Cera már 6 előtt 20 perccel a ház előtt ált, és kíméletlenül nyomta a "dudát", felébresztve ezzel a családom tagjait. Gyorsan összerámoltam, mivel nem akartam megváratni, és indulás előtt gratuláltam, ehez az okos cselekedetéhez.
Indulás után egy órával már a vizen voltunk. Érkezés után kinéztük a legjobbnak ítélt helyet és megálltunk! Bedobáltunk 3 botot, kishallal csalizva, majd elővettem újjonc botomat, raktam rá egy támolygó villantót(senki ne kérdezze, hogy mi volt a neve, bronz színű, hosszúkás, és elég nehéz a méretéhet képest), és már repült is befelé, befelé a susnyásba... . Gyorsan gratuláltam magamnak és Cera is ugyan ezt tette hangos vihogással kísérve. Szerencsére ki tudtam cibálni és az új dobásom már a vizet is érte.

Kb. az ötödik dobásom után azt vettem észre, hogy Cera egy jókorát rántott be a szerencsétlen csukesznak, lényeg a lényeg, érkezésünk után majd egy órával már egy csuka büszke tulajdonosa volt, míg én sehol sem jártam. Csináltam én mindent helyet változtattunk, cseréltem a műcsalikat, de egyszerűen nem jött be semmi. Azt viszont meg kell jegyeznem, hogy az úszós botommal fogtam egy méretes ragadozót, így legalább már halam volt és Cera sem tudott tovább az arcomba röhögni.
Már dél körül járhatott, amikor úgy döntöttem, hogy nem villantót, hanem egy piros twistert teszek fel. És láss csodát, már a harmadik dobásra "megakasztottam" egy gyönyörű, kb. 20-as csukát, azaz 20 centist. Na ekkor a röhögés a tetőfokára hágott, tudni illik Cera nem hisz a műcsalis horgászatban, és így még gúnyolódni is tudott...
De én tudtam, hogy ez a kis csuka(aki természetesen visszanyerte szabadságát, nem csak méretének köszönhetően) sokat jelentet a további "pergető pályafutásomra" tekintve. Még az íráshoz tartozik, hogy aznap több halat már nem fogtam, de így is boldogan indultam hazafelé. Cera ősszesen 4 csukeszt fogott, 2 méreten alulit, én pedig egy kiló felest plusz azt a gyönyörűséget.

Mindenkitől elnézést kérnék, hogy a bevezető ilyen hosszúra sikeredett és a horgászatról nem is nagyon írtam, de úgy gondolom, hogy ezt mindenképpen le kellett írnom, és remélm sok "sorstársamnak" kedvet csináltam ahoz, hogy kipróbáljon egy új műfajt.
A halak színét a bőrükben termelődő különféle színsejtek aránya határozza meg. Ha egy faj irharétegében nagy mennyiségű guanin termelődik, akkor a hal színe ezüst lesz. Ha melanin sejtekből van több, fekete vagy barna lesz a bőrszín. Sárga szín akkor fordul elő, ha a xantofill színsejt dominál, míg piros akkor, ha az eritrofill van nagyobb számban jelen.