Adatlap
Regisztráció dátuma:2009-06-18
Utolsó belépés dátuma:2009-08-02
Évente kb ennyi időt töltök horgászattal: 60-nál több
Több napos horgászataim általában így szervezem: Sátorral
Ha társasággal megyek horgászni: Baráttal/barátokkal
A horgászvizet így közelítem meg: Autóval
Legfrissebb beszámolóm
2009. június 13-án került sor Gyömrőn a Tőzeges – tavon a Gyömrői Horgász Egyesület (www.gyhe.hu) megrendezésében az idei év első éjszakai versenyére.
Délután fél négykor kezdek gyülekezni a parton a megszállottak, izgatottan várva a sorsolást. Az izgatottság enyhítésére egyesek a büfénél várták a sörüket, elnézést, a sorukat, mások a különböző jobbnál jobb házi nedűkkel nyugtatták az idegeiket. Végre négy órakor elkezdődött a sorsolás. Mi természetesen a tó túl oldalára húztunk a C szektor közepére, de szerencsére gépkocsival is megközelíthetőek a horgászhelyek, így ezzel nem volt nagy gond. Viszont az erősen aggasztott minket, hogy olyan szembe szelet kaptunk, ami szinte lehetetlenné tette az úszós horgászatot.
Gyors kajakeverés és szerelés után vártuk az etetés kezdetét, közben a szomszédos csapatokkal közösen latolgattuk az esélyeket. Azzal tisztában voltunk, hogy erről az oldalról szinte lehetetlen jó eredményt produkálni, az időjárás, miatt.
Hat óra előtt öt perccel jelezték hogy meg lehet kezdeni az etetést. Mi a 20-25 méterre lévő nádfal elé 4-5 méterre lévő mélyebb részre lőttük be az alapetetést, és egy kicsit magunk elé 6-os spicc távolságra. Mivel a nád elé bedobott úszót még csak sejteni sem lehetett, nem hogy látni, a társam hagyományos fenekező módszerrel kezdett, én pedig a 6-os spiccet kaptam kézbe. Nyolc óráig szinte semmi sem történ, de ekkor varázsütésre elállt a szél. A mellettünk horgászó csapatok azonnal fogtak egy – egy pontyot, majd a jobb oldalunkon horgászó csapat még egyet. Ebből láttuk, hogy valami nem jó és azonnal mind a ketten matchbotra váltottunk. Szinte azonnal elkezdődött a keszeg roham, és sorban jöttek a tenyeres dévérek. A társam úszója hirtelen úgy eltűnt, mintha nem is lett volna. A bevágást követően, némi fárasztás után egy szép 1 kg-os pontyot terelt a merítőbe. Amíg a látványban gyönyörködtük, észrevettem, hogy az én úszóm ezerrel vágtat a vízen. A bevágás után éreztem, hogy ez nem retúr ponty. A szomszédos csapatok sportszerűen azonnal kivették a készségeiket, de sajnos ennek ellenére az előke nem bírta sokáig a strapát, és a hal meglépett.
Kilenc óra körül az első mérlegelésnél láttuk, hogy a jobb oldalunkon horgászó csapat a szektor első 2100 gr-mal, mi a másodikok 1800 gr-mal. Itt kezdtünk reménykedni, hogy talán jó eredményt érhetünk el, mert még a java hátra van. Sötétedés után mintha megállt volna az élet a vízben. Néha egy keszeg, vagy egy kárász, de semmi érdemleges. Éjfél körül a második mérlegelésnél, a szomszédaink még mindég vezettek 150 gr-mal. Mivel nagy volt a nyugalom, bedobtuk a két fenekezőt, és felváltva nyugovóra tértünk.
Hajnali négy órakor már akcióban voltak a matchbotok, és szépen jött a kárász és a keszeg. A társamnak sikerült ismét a szákba terelnie egy pontyot. Mivel láttuk, hogy a szektorunkban szinte senki sem fogott halat hajnalban, szinte biztosak voltunk a szektor győzelemben. Reggel nyolc órakor lefújták a versenyt, és mi izgatottan vártuk a mérlegelést. Amikor a részeredményeinket összeadták, kiderült, hogy 5000.gr-os fogással valóban mi vagyunk a szektor elsők.
Az eredményhirdetésre gyülekező fáradt, de javarészt vidám horgásztársakkal izgatottan tárgyaltuk ki az éjszaka eseményeit, és kicseréltük a tapasztalatainkat, megbeszéltük az elkövetett hibákat. Jó tanácsokat kaptunk és adtunk.
Mi a dobogós helyezésben már biztosak voltunk, csak az volt a kérdés, hogy melyik fok lesz a miénk. Végül, rövid, de annál feszültebb várakozás után kiderült, hogy a dobogó III fokára állhattunk fel.
Annak ellenére, hogy többek véleménye szerint az egyik legrosszabb helyet húztuk, nagyon jó eredményt értünk el, mert a mi szektorunkban csak 4 csapat tudott halat fogni a 10 – ből.

Már most lázasan készülünk a július 18-án megrendezésre kerülő 24 órás versenyre.
A vicsege a kecsege és a viza keresztezéséből születő hibrid, melyet az 1970-es években tenyésztettek ki a szarvasi Haltenyésztési Kutató Intézetben.