2009. 10. 31

dravafan: Drávai dupla

Eljött a várva várt péntek!Úgy tűnt hogy az égiek is velünk vannak és 4 nap koplalás után ismét pergetni indult a kis különítményünk.A cél mi lehetne más mint az imádott folyónk a Dráva.Az úton lefelé persze ment a szokásos esély latolgatás,meg hogy ki hol és mivel fog "támadni",így a közel 1 órás út gyorsan eltelt.
Megérkeztünk a helyszínre,ahol terveink szerint csukáztunk volna kezdésként de a holtágon igencsak látszott hogy itt az ősz,mert a vízfelület 80%-át levél borította.Szóval nem maradt más minthogy a sötétedésig hátralévő 1-1,5orát a helyek feltérképezésével töltsük és eldöntsük hogy este hol fogja meg mindenki a süllőjét:).Bár csak ilyen egyszerű lenne...
Én egyik társammal elindultam az alsó kövezések valamelyikére.A választás egy rövid kőgátra esett.A homoktöréseket kezdtem vallatni wobblerekkel,barátom pedig a kővégről próbálta a sodrás melletti elvágó vizet horgászta.Láttam két ígéretesnek tűnő spriccenést és már a lelki szemeim előtt volt ahogy az én fahalamat is meghajtja a süllő csak úgy tűnik ő nem tudott erről.Kapás nélkül dobáltunk végig jó 2 órát majd közös megegyezéssel elindultunk egy kővel feljebb.Nagyon ígéretesnek tűnt a hely,én már egy hete is dobáltam ott tehát meg volt az elv "oda kell dobni,itt kell elvezetni,itt fog kapni",de múlt héten nagyot 0-áztam.Ismét a homokot próbáltam először, itt 2 igen meredek törése is volt,ha valahol van hal itt kell legyen-gondoltam.Fél ora kapástalanság után kimentem a kőspiccre ahol társam már egy ideje próbálta kapásra ingerelni az éjszakai rablókat hozzám hasonló "sikerrel".Ismét csalit cseréltem és a Rapala Tesco konzorciumból megszületett T(eam) Esco-t kapcsoltam a kapocsra.Talán a 7-8adik bevontatásnál tartottam amikor már csak 1,5 méteres zászló volt kint a zsinóromból egyszercsak elnehezedett a szerelés,belehúztam hogy mégis mi történhetett és egyből megtört az addig sima vízfelszín.A süllő irdatlan fejrázásba kezdet majd lopott hirtelen 2méter zsinórt és a kővég előtt tornászott.Tulajdonképpen ez egy botavató horgászat volt mert hétfőn vettem egy új nagyon finom kis pálcát és nem volt alkalmam kipróbálni.Hát most bőven megszolgálta az árát,gyönyörűen dolgozott tényleg igazi élményt nyújtott fárasztás közben.A süllő a kis 10-30 bot melójától egyre csak fáradt és amikor éreztem hogy itt az idő finoman kivezettem a laposabb részhez majd agy tarkófogással birtokba vettem a szezon első süllőjét számomra.Nagy volt az öröm mind a kettőnknél és mindkettőnket feltüzelt a fogás.Amíg a hallal bíbelődtem társam megújult kedvvel dobált tovább a twisterét.Nem telt bele 5perc és hallom a hátam mögül a kijelentést: "megvan".Gyorsan megfordultam és láttam hogy a Speedmaster is munkába állt.Az ő süllője megpróbált a mély víz felé törni,de cimborám idejében tudatta vele hogy ki is az úr.Élmény volt nézni a jól összehangolt szerelés munkáját.Nekem csak annyi dolgom maradt hogy a szájfogóval megfogjam.Na hát aki próbált már ilyen módon egy még nem teljesen kifáradt süllőt folyóvízen kivenni az tudja hogy nem is olyan egyszerű.Hagytam én is inkább a "technikát" és a fejlámpa fényénél kézzel segítettem partra a halat.Mindketten csak álltunk bután és bámultuk a két gyönyörű halat ami minden bizonnyal egy párt alkothatott.Megmértük gyorsan őket az enyém 3.20kg az övé 3.27kg és mindez 5perc alatt.
De hát az öreg Dráva már csak ilyen,ha az ember 10 üresjárat után is lemegy 11-szer akkor megajándékozza sok-sok élménnyel,hallal és sok olyan apró dologgal amit csak egy igaz természetet szerető és tisztelő horgászember tud értékelni.