2009. 11. 26

dravafan: Drávai vasárnap

Drávai vasárnap

Az egész heti tervezgetés után eljött végre a vasárnapi pergetés ideje.A "böjtölés" utolsó pár éjszakáján már halakkal álmodtam.A tett lehetséges két helyszíne a Dráva és a Duna volt, mi az előbbit választottuk.Az óra már fél kettő felé kanyarodott amire el tudtunk indulni.
Megérkeztünk a folyóra, úgy terveztük, hogy sötétedésig a csukákat próbáljuk meg zaklatni az élő víz melletti kisebb nagyobb holtágakban.Az első gödörnél nem maradtunk sokáig mert az sajnos (a könnyü megközelítés miatt) évről évre le van rabolva. 10perces séta után kiértünk az élő Dráva melletti holtágrendszerhez. Én egy ezüstös-pirosas kis kedvenc körforgómat eröltettem, mert az, ha van csuka akkor az esetek nagyrészében megfogtam vele.Egy sekélyebb kis öblöt dobáltam, a bokrok alatt/előtt sejtettem a csukákat.Faterom meg is szólt, hogy "Ott hiába dobálsz,nincs víz!" erre csak annyit válaszoltam, hogy "Attól csuka még lehet."
Ahogy ez a kis párbeszéd lezajlott, sikerült az ideális helyre dobnom a körforgót.A bevontatást a vízreérkezéskor egyből megkezdtem, talán 2 métert húzhattam amikor erős ütéssel tudatta velem egy ismeretlen ,hogy igényt tartana a körforgómra.Én persze nem adtam könnyen, a határozott bevágás ült és megkezdődött az amiért mindenki horgászik, a fárasztás.Már az elején éreztem hogy nem kapitális a csuka, de így is nagy élmény volt élvezni a kis 10-30-as bot munkáját.Pár kisebb kirohanás után már a kezemben is volt a szép egészséges csuka.Olyan 1.20-1.30kg-ra saccoltam.
A fogáson felbuzdulva folytattam lelkesen a dobálást, körbejárva az egész holtág-rendszert.A halak mozogtak, kisebb csuka és sügér hajtásokat is láttunk, de egy két finom koppintáson kívül semmi jelentős esemény nem történt.Négy óra után elindultunk vissza az élő víz felé ahol az utunk eredeti céljának megfelelően a süllőknek akartuk kézközelbe terelni.
Itt a part oldalban, szórt kövezésről lehet pergetni.A víz néhol egész mélyre törik le a sekélyebb homokpadkákról.Természetesen az ilyen törések szokták adni/tartani a halat az esetek nagy részében.Wobblerezést terveztem az estére, először egy új színű Team Esko-ba fektettem a bizalmamat.Próbáltam átfésűlni az előttem lévő pálya minden egyes négyzet centijét.A süllők vagy nem voltak éhesek vagy épp másfelé jártak, de kapást nem sikerült kicsikarnom.Viszont egyre gyakrabban hallotam rablásokat tőlem ugy 50-60méterrel feljebb.El is szántam magam, hogy megnézem kik is locsoghatnak ebben a csendes éjszakában.
Odaértem ahol a mozgást sejtettem.Vártam hátha mégegyszer rabolni fog a hal és akkor már célirányosan tudok rá dobálni.Hatalmas köd volt a bot spiccét is alig láttam.Eltelt talán 5perc amikor jellegzetes rablást hallotam talán 2 méterre a parttól tölem 10 méterrel feljebb.Ekkor már egy ideje az SSR-7-et erőltettem, de ugy gondoltam mivel nem volt semmi kapás lecserélem.A széles választékból egy általam ritkán használt csalit kapcsoltam fel a kapocsra.Egy 7 centis Frenzy márkájú wobit természetes küsz-színben.Az első dobást kicsit merőlegesebben dobtam a partra,csak arra voltam kíváncsi hogy hogyan is dolgozik a fahalacskám.Szépen éreztem a mozgását a finom pálcával.Félúton járhatott a csali amikor élesen koppintott a süllő.A kapást érezve komolyabb halra gondoltam, de aztán már tudtam hogy ő csak az ifjúság képviselője lesz.Gyorsan kitereltem magam mellé.Azért a kivétel elötti pillanatban mérgesen megrázta a fejét,de a horgok ültek igy a segítségem nélkül nem tudott volna megszabadulni tőlük.35 centis süllő ifjonc egyből az első dobásra a hanyagolt wobblerre.Ezentúl valószínű, hogy gyakrabban lesz benne a kezdőben és nem csak a kispadon...
Azt mindjárt tudtam, hogy biztosan nem ez a hal produkálta a rablást.Aztán pár perc dobálás után megbizonyosodtam arról hogy jól gondoltam, mert ugyanarról a helyről jött még egy jobb hangú cuppantás.Dobtam párat az új kedvenccel, de nem volt rá jelentkező ezért újra a wobbleres dobozomhoz fordultam segítségért.Mivel a rablások fölé nem tudtam állni hogy ideálisan tudjam meghorgászni ezért vízzel kellet huznom a csalit,ezért olyat választottam ami jól veret ilyen esetben is és közel jár a felszínhez.Egy J-11-re esett a választásom,igazi éjszakai színben.Biztos sokan nem hisznek ebben pláne hogy köd volt és a Hold talán egyszer bújt elő,de én bízok a "színek-varázsában".Hosszúakat dobtam a rabláson jóval túl és viszonylag gyorsan kezdtem húzni a csalit,hogy amire az ígéretes helyre ér, lemenjen olyan 20-30centire.Dobást dobást követett,majd egy olyan jó 5-6perc múlva ismét rabolt a hal.Gyorsan dobtam a burvány mögé, párat tekertem a karon és a hajtás környékén erős rávágást kaptam, szinte be se kellett vágnom mert a vontatás sebessége miatt is akadhatott volna, de a biztonság kedvéért odahúztam.Az egyből világos volt, hogy az előzőnél jobb hallal van dolgom.A finomra állított fék épp csak megnyikkant, a bot kidolgozta a hal kirohanásait.Megpróbált ő is szabadulni a horgoktól a jó öreg süllő trükkel, a fejrázással, de a lámpa fényében láttam hogy mindkét horga akadt a csalinak.Hagytam, hogy kitombolja magát aztán szépen kezesbárányként felfeküdt és nyugodtan tűrte a tarkófogást.Gyönyörű kettes forma drávai királynőt tartottam a kezemben.
Faterom megúszta pár kapással,de halat nem sikerült fognia ezért a hazaúton ment az ugratás folyamatosan,szokásunkhoz híven.A hazafelé út a tejfehér köd miatt hosszúra sikerült ezért volt időnk megbeszélni a nap eseményeit és azt ,hogy ismét kegyes volt hozzám az Öreg-folyó.
Köszönöm!
Vicze.
Hozzászólás
solyi2009.12.14.Csak így tovább kis Vicze!írj minél többet.A fatert üdvözlöm!Hallom össze jöttél a "kis" solyival.Horgásszatok minél többet .Elmélyül a tudás,gyűlik a tapasztalat.Jó írás volt.Én biztosan olvasni foglak.A faterral valamikor együtt szűrtük a vizet.Régen volt!
dravafan2009.12.07.Köszi!
Chub762009.12.06.Nagyon jó kis történet!Grat!
dravafan2009.12.01.Mernél mást írni azt mennél busszal horgászni:D:D:D!Kösz.
dravaolom92009.12.01.Még-még-még!ennyi nem elég! ;)
dravafan2009.11.27.Hát nekem úgy tűnt hogy elvesztek a bekezdések és a sorközök sem ugy néznek ki ahogy megálmodtam.Na de majd kitalálok valamit és betörök a médiába:D.
Üdv.
pip2009.11.27.naja, az a másik lényeg!
de ha tényleg elvész a tördelés, akkor az fontos infó.
bekezdést biztosan nem tud, pláne, ha doksiból másolod át, mert elvész a formázás, de esetleg az üres sorközök is eltűnnek? csak mert úgy is lehet szépen tagolni. weben elfogadott.
ü
p
dravafan2009.11.27.Köszi szépen, a lényeg, hogy legyen miről írni!
Vicze.
Lacika62182009.11.27.Nagyon jó volt! Engem nem zavart a hosszúsága. Sőt! Gratulálok!
dravafan2009.11.27.Igen tömören az a lényeg:).Amugy nem tudom miért de nem lehet rendesen tördelni itt a szöveget,vagyis megcsinálom frankón de ahogy elküldöm ilyen lesz:S.
Amugy jövö hétvégén mondjuk 5-én mehetne az amiröl dumáltunk,ha ráérsz.Maj dumálunk róla,Üdv.
pip2009.11.27.a lényeg ez a rész: "...és megkezdődött az, amiért mindenki horgászik, a fárasztás."
üdv
pip

A compó a magyar vizek orvoshala. Onnan kapta ezt az elnevezést, hogy a bőrén lévő nyálkahártya más halak sérüléseit képes begyógyítani, amennyiben azok nekidörgölik testüket.