2009. 12. 14

herrwolf: A kisFarkas a 117 centis Csuka és a lufik :-)

Elmesélek egy történetet..
Régen volt, de mivel a napokban szóba kerül, hogy ki mekkora halat fogott már, elmondom, hogy történt.. Ez életem legnagyobb hala, nekem nem adatott még meg a nagy Harcsa sem az óriás Potyka megfogása sem.. Még..
Valahol egy messzi-messzi galaxisban…:-)
Komolyra fordítva, a történet nem 10 éve volt, nem is 15 éve, hiszen ha jól számolom, most 39 leszek, akkor meg még 18 sem voltam. Régen volt, akkor még volt hal a Dunában és nem csak a kiváltságosoknak, akik sokat járnak, és minden helyet ismernek.. Bár ide is olyan vitt minket:-). Valahol Adony előtt pár kilométerrel történt. A víz nagyon alacsony volt, ezt a helyet, amit azóta sem találok, nos ezt csak nagyon kis víznél lehetett meghorgászni. Édesapám vitt minket, de a helyet az egyik cimbije mutatta, a Karcsi.. Eljött még velünk Árpibácsi is, mindkettő öreg veterán pecás.. Vételeztek még némi alkoholtartalmú párlatot is, mivel januárt írunk, nem annyira volt nagy a meleg.. Mindenesetre a naptejet otthon hagytam..
Reggel kimentünk erre a helyre, ami elsőre nem is volt túl szimpi, merthogy a part sajnos nagyon tele volt a Dunánk hordta szeméttel…én nem tudom a fővárosban mennyi a napi átlag „lufi fogyasztás”, de kicsit aggódom, hogy ha ennyi lufi fogy, ki fogunk halni.. Ráadásul mind a Dunában landol? Miért dobják a WC-be és nem a szemetesbe? No mindegy, nem volt egy szívderítő látvány, egy darabig el is pufogtunk ezen, nem ragadott meg a szárnyas betétek és más szörnyűséges hordalékok látványa..
Sóderos part, kicsi öböllel és a part mellett megdöbbentő méretű szakadással, ami gyakorlatilag függőleges falat képezett. Két lépésre a parttól már 5 méter feletti vízben dobáltam!
Akkor már azért picit jobban tetszett a hely..
Elkezdtünk pecázni, az „öregek” bevették a fagyállót, szedegették is vidáman, majd elmarta az üdítős flakont, raktunk egy szép nagy tüzet is, uszadék fákból. Akkor már nem fáztunk, sár nem volt a part üveg keményre fagyva..Napok óta tartó fagy után mentünk ki.
Én egy 270 cm-es ritka Tsushima teleszkópos bottal és egy Ryobi orsóval pecáztam, 0,30-as Tectan (!!!) zsinórral, ha jól emlékszem. Úszóval horgásztunk és hatalmas 4-5 méteres eresztékeket állítottunk.. Nem pontosan emlékszem már ki kezdte, de szépen fogogatott mindenki az 50 centis típus csukákból, nekem kapásom sem volt és meguntam..Mikor mindenki fogott már, akkor kitaláltam magamnak egy helyet, bár a Karcsibácsi azt mondta, rossz helyre állok, de hajthatatlan voltam és beálltam egy kis sóderos öbölbe.. Rám hagyták, hadd pecázzon a gyerek :-).
Húztam egy nagy eresztéket és bedobtam a parttól pár méterre.
Pár perc eltelt, talán egy negyed óra és már el is indult az úszó.. Az öregek rögtönk el kezdték osztani az észt, hogy nyelessem meg, meg is tettem, majd besuhintottam egy embereset. Jól meg is lepődtem, mert elindult, a hal, mit egy gyorsvonat.. Kiugrott a vízből, csinálta a műsort, de drótelőkém volt, akadó sehol, nem szabadulhatott. Tíz perc alatt felfektettem a vízre és akkor kellett volna látni, meg hallani Árpibácsit és a Karcsibácsit! A szemük majd kiugrott, mikor meglátták a 117 centis jószágot! A pecát befejeztük és vidám hangulatban indultunk hazafelé..
Természetesen nem haza mentünk, hanem a helyi vendéglátó ipari egységbe, ami a csátaljai MGTSZ borozója volt..(közismertebb neve akkor még a Bicsérdi Borozó volt, azaz a BB:-)) Mondanom sem kell, hogy volt a kricsmiben pár „ helyi horgász arc”, akiknek meg kellett mutatni a halat, de nem akartunk csak úgy besétálni vele, hát jött az oltós duma:-)!
Bementünk és elmeséltük, hogy fogtam valami halat, de nem értünk hozzá és meg kéne néznie valami „rendes horgásznak”, hátha az tudja milyen hal…Rögtön lett egy-két nagy arcú jelentkező, aki
-Majd én megmondom milyen hal az!
felkiáltással rögtön elindult ki a kocsi felé :-)!
Nem nyújtom tovább a storyt, a halat megcsodálta mindenki, végigért a kocsi csomagtartóban és ment a saccolgatás hány kiló.. Én nem tudom a mai napig sem, csak azt, hogy 117 centi volt és nagyon kövér, csúnya nagy csuka…
Hány kiló lehetett? Nem tudom és nem is érdekel! Árpibácsi eleinte 9-10 kiló körül mesélgette, hogy mit fogott a kisFarkas, de ahogy teltek az évek, egyre nagyobb volt a csux, én már hallottam tán még 15 kilósnak is :-)….
Az emlék még így majdnem húsz év távlatából is élénken él! Emlékszem a helyre is, hogy nézett ki, még a halra is egy picit. Szomorú, hogy nincs róla fényképem. Akkor még nem volt nálunk fényképező..
Sajnos azt a halat megpróbáltuk elkészíteni, gyönyörűen bőrébe visszatöltve tálalta fel Apám, rengeteget dolgozott vele, de mivel még akkor nem tudtuk, hogy a csukát be kell áztatni fokhagymás tejbe, olyan rettenetes íze volt, hogy a csodásan megterített asztalról egyenesen a jó öreg Rocky kutyám elé került.. Az csak megszagolta és elsétált, még neki sem kellett..
Hozzászólás
qruka2010.12.06.Komoly lehetett ....a 30 tectan az mindent kibírt...basszus milyen komoly zsineg volt az:-)...mondjuk sprődebb volt mint a magic flex-de sokkal erősebb...117 cm-vazze az nem 10,akármilyen vékony min.12 feletti...ne félj ,most évtizedekig dobálhatnál mire beugrana egy ekkora ...sajna...csao N
herrwolf2010.12.06.Szegénykém, olyan békében fog most már nyugodni:-)
herrwolf2010.12.06.LOL Megint:-) Jól elvagyok:-)
A történetbeN szereplő ÁrpiBácsi az idén elhunyt. Nyugodjék Békében.
herrwolf2010.12.06.Helyesen: A történetbe szereplő ÁrpiBácsi az idén elhunyt. Nyugodjék Békében.
Sorry, lemaradt egy betű..
herrwolf2010.12.06.A történetbe szereplő ÁrpiBácsi az idén elhunyt. Nyugodjék Békében.
haal2010.01.08.nagyon jó kis sztori.bennem is felelevenedtek a gyerekkori horgászatok.lufik még mindíg vannak de a csukák eltűntek.én Adony-Dunaújvárosi szakaszt járom 7éves koromtól,egyre elkeserítőbb a helyzet.lufi az van.pont a minap fogtam egy vízzel teli rózsaszín párducot wobblerrel.még kapást is csinált:))haal
szivarolom2010.01.03.:)
Lacika62182009.12.22.T. Herwolf !

Bízzunk benne, hogy a kisfiad is tudd majd hasonló sztorikat mesélni a Te unokádnak:). És ha már most 2 perc az egy pár év múlva már több óra lehet. Szerintem nem lesz gond megszerettetni vele:). Sok sikert!!!!

Üdv:Lacika 6218
herrwolf2009.12.19.Lacika6218! Kösszi..Nekem is sokszor eszembe jut, vajon a fiam horgász lesz-e? Lesz még mire pecázni? Remélem még sokáig lesz mire és ő is horgász lesz...Még nem köti le nagyon:-), pont két percre, de még csak három éves meg egy pici...
Lacika62182009.12.18.Szép story! Gratulálok! Szerencsére az ember nem felejti el a "gyerekkorát"!
Sok ilyet kívánok neked és a most felnövő generációnak is!!
rakci2009.12.15.A 25-évvel ezelőtti battai pecák tolulnak fel, miközben ezt olvastam!Jó!
dravafan2009.12.15.Jó story:)!
Halfotos2009.12.15.Jó történet, gratulálok!
herrwolf2009.12.15.:-) LOL, akkor még nem voltam 130+! Mondjuk balettórákra nem jártam, ez tény:-)
harosikisdevla2009.12.15.Minden elfogúltság nélkül grat!!
Nehéz Téged kicsinek elképzeni....
Kicsi Farkas....Ez olyan mint a kicsi kamion! :)
molamobil2009.12.15.117 cm-es biztos, hogy 10kg felett volt, lehetett akár 12-14kg-os is!
Nagy fej vagy, jó kis írás!

Az ezüstkárász 1954-ben került be hazánkba Bulgáriából tógazdasági tenyésztés céljából. Rövid időn belül megjelent a vad vizekben is, ezzel kiszorítva az őshonos aranykárászt.