2010. 02. 13

rici: Milyenek a horgászok!

A vizimentő tanfolyamon az első óra elején az előadó szigorúan a hallgatók szemébe néz, majd azt mondja:
-Hölgyeim és uraim! Egy dolgot jegyezzenek meg: ez a műfaj nem olyan mint a sporthorgászat. Itt nem kell a kicsiket visszadobni!

Hozzászólás
herrwolf2010.02.15.Fiskare! A fentiek nagy része nem horgász..Egyébként tényleg jó, de csak a negatívumokat emeli ki és feleslegesen sok a durva szöveg benne, ami azért visszás, mert a leírás olyan, mintha minősítene minket horgászokat, miközben az író semmivel sem különb:-) Kicsit gáz...Ráadásul a forrás oldalon konkrétan csak a horgászfikázás megy és azt hiszik EZEK a horgászok..
Fiskare2010.02.15.Herrwolf!
Igen ez kimaradt!Mert a fentiek kicsit negatívak.De ez a 8. odafért a végére.De amúgy nagyon jó a fenti is:)
Dunai2010.02.14.rici
Eszméletlen jó blogot találtál, köszönet érte. Rettenet jók a kommentek is, ááá... nem bírom ki, hogy egyet be ne dobjak:O)))

Hajnali háromkor megcsörrent a mobil, Tádé cimborám ébresztett. Örülök hogy felhívott a sporttárs, így esélyem sem volt lekésni erről a csodás hajnalról. Kidörzsölve az utolsó álommorzsákat szememből, tekintetem végigsiklott az este már jóelőre összekészített felszerelésen: a párnázott vászontokjukban pihenő két, 2.75 librás bojlisbot XT12 –es karbonanyaga szinte remegett ahogy jóleső izgalommal gondoltam az előttünk álló kalandokra. Ma fogom felavatni a nyeletőfékkel és retarderes harcifékkel is ellátott távdobó orsóimat - bár a teszteredmények magukért beszéltek, kíváncsi vagyok hogyan szuperálnak a gyakorlatban. Sietve bepakoltam hű járművembe, a reggeli kávét már Tádé társaságában hörpöltem be a kiszemelt tóhoz közeli benzinkúton.

Irigykedve figyeltem terepszínű Shimano öltözetét, a rajtam levő tavalyi kollekció ugyanis nem TrekX hanem csak MaxHeat béléssel került forgalomba. A tóhoz érve elismerően bólintottunk össze – a nyálkás ködös idő és a szemerkélő eső bizonyára fokozza a halak kapókedvét. Miután beköszöntünk a tógazdának és egy kis házipálinkával előre ittunk a hal pikkelyére, nekiláttunk megkeverni az etetőanyagot.

Évekig tökéletesítettem a mixtúrát hogy mindig profin illeszkedjen az aktuális horogcsalihoz és viszont. Számításaim szerint – figyelembe véve a légnyomást, a vízhőmérsékletet, a vízmélységet, a Holdtölte közeledtét és a napkitörések lehetőségét - a pontyok most a házi készítésű sáfrányos-homáros bojlit fogják szeretni, amit betain-hidroklorid és aminosav- valamint vitaminkoncentrátummal sprézek be, majd megmártom a poralapú édesdipben, és mikor kicsit megszárad felturbózom egy kis folyékony adalékba lógatva amit sajátkezűleg passzíroztam fekete- és vöröskaviárból ( 66/34%). Ezután már csak összetört osztrigahéjjal kell bevonni a csodagolyót, és mehet is dolgára, ami ugye mi más lehetne mint kifogni egy kapitális példányt uszonyos barátainkból.

Előtte azonban a beparittyázandó mixnek még pihennie kell kicsit. Nem titok többé hogy a különböző főzött magokon (csicseriborsó, földimogyoró, juhar-, kukorica, tigrismogyoró, búza és kindermag) kívül érdemes beletenni a liechtensteini fejlesztésű Wakizachi-olajból fél flakonnal, ez a szabad felületeken proteinmembránt képezve különösen csábítóvá varázsolja majd az etetést. Került bele még egy zacskó tengeripók ízesítésű ÜberCarp etetőanyag, egy fél zacskó keletifűszeres SpiceGills, és bő két marék tört licsis-mangosztános bojli - fogazott bojlitörővel nagyobb felületen oldódik, a sima nem vált be ennyire. Nyakonöntöttem egy kevés – nem mellékesen PVA-barát - NeoGarum PV2-es halszósszal, kész.

Tádé közben felmérte a terepet, kijelölt harcállásunk előtt 117 és fél méterre egy enyhén rézsútos medertörést lelt, így a kevlárfelületű fonott dobóelőkéjén fityegő SolarFleet tartályt fürgén elkezdte megtölteni a mostanra már kiváló állagú etetőanyaggal. Miközben mind a hatkilónyi mixet beparittyázta, felállítottam a sátrat, a bottartókat, felszereltem a polifonikus rádiós kapásjelzőket és a botokat. Wolframbélésű, terepszínű hámozható előkére került a teflonbevonatú horog, alatta pedig ott csüng az enyhén megfaragott bojli. A biztonság kedvéért egy puncs ízű neonpink műanyag lebegőkukorica került még oda bojlistoppernek.

A délelőtt eseménytelenül telt, leszámítva a viharos erejűvé fokozódott keleti szelet, ami a kapásjelzőket belengetve kishamar az őrület közelébe kergetett mindkettőnket. Éjjel jött egy nyolcfeles, egy hathetes meg egy tízes ponty, reggel lefotóztuk, majd visszaeresztettük mindet éltető elemébe. Másnap és harmadnap sem jött húszpluszos, tizennégyes volt a top, szar ez a tó, többet nem jövünk.
rici2010.02.13.herrwolf-gondolkozom erre mit írhatnék, de nem tok.
Írhatnám,hogy én is így gondolom, de te írtad le először, tied az elismerés, ott a pont.
herrwolf2010.02.13.8. A született horgász

Gyerekként kezdett horgászni, a fent felsoroltakból akármelyik lehetet az apja.. Sok mindent meg tanult, az Apjától, de aztán elkezdte magát formálni.. Szinte minden horgászmódszert kipróbált és most is próbálkozik. Szereti a természetet, csak annyi halat visz, amit megeszik, nem szemetel, nem hangoskodik, nem vagy csak alig piál. A telefonját lenémítja, mintha templomba menne. Oda is megy…
Szeret egyedül lenni, de van egy-két horgásztárs akivel szívesen kijár. Ha kérsz tőle, vagy ad vagy nem. Attól függ Te ki vagy és hogy kéred.. Az Ő cucca nem a legmenőbb, legdrágább, de a lehető legjobb, amit éppen megengedhet magának. Pecázott már mogyorófa vesszővel is, de mára már jó holmikat használ. Eredményes horgász, de nem attól született pecás, hogy sokat fog, az életérzéstől lesz az. Szeret horgászni! Versenyre már nem jár, kipróbálta, de ez neki nem erről szól…
Már van család, egy-két gyerek. Sok időt tölt a parton, néha nem is pecázik, szeret kint lenni, de a fontossági sorrendet nem lépi át, azért vannak fontosabb dolgok. Sajnos a neje már nem jár ki vele, de mikor udvarolt neki, kijártak együtt. Persze tudna másképp élni, de a pénz Őt is csapdába ejti. A fiát viszi magával, okítja, de nem kényszeríti. Majd pecás lesz, ha akar…

Amíg él, horgászni fog, az élete része már vagy X éve..
rici2010.02.13.Egyébként szerintem inkább nevetni lehet rajta, mert humoros, és csak annak bántja a lelkiismeretét, aki olvasás közben elszégyelli magát, vajon miért is?
rici2010.02.13.Elnézést ha nem adtam meg, honnan linkeltem:
http://modoros.blog.hu/2010/02/11/olvasoi_rovat_ a_horgasz
solyi- ha valamelyik negatívban magadra ismertél sorry:)
herrwolf2010.02.13.Mariner! Igazad van! :_(

Egyébként én az elején majdnem abbahagytam az olvasást, eléggé sok(k) tényleg a durva vaker..Nem mintha pitypang lelkem bántaná, csak így, ebben a formában gázos nekem..Jó kis írás ettől eltekintve, bár magam semmiképp sem találtam meg benne. Messze nem teljes a felsorolás, én még vagy ötféle horgász tudok..
solyi2010.02.13.Hát tényleg így tagozódnánk?Vannak poénos dolgok a műsorodban.Még tetszik is helyenként.
Ami nem:-A sok kur-ázás,a köcsög, stb....Mert azért bármennyire is sok az igazság ebben,alapból a többség más.
mariner2010.02.13.Erről eszembe jut,mit utálok a horgászatban: (:A HORGÁSZOKAT!!!

A hang a vízben 1400-1500 métert tesz meg másodpercenként.