2010. 12. 14

Blero001: Meppses

A meppses...
Kopaszkukac kérésére,megíródott...
Nem igazán füllik a fogam az íráshoz, meg aztán nem is kenyerem,de minekutánna nem hétköznapi volt a kapás, így megírom..
Még Nagyfőnök előtt, de már jópár fogáson túl voltam,igaz ezek között komoly méret nem volt,a fiatalabb korosztály óvatlanabbúl kezdte meg a szélvizek éjszakai portyáit.
Emlékezetes fogás, amely megérné, hogy tollat ragadjak ezekről nem volt,és nem is hallotam a jópár pergetéssel eltöltött éjszakán olyan rablást, amely igazán lázba hozott volna..
Igaz élmény volt ezen 10-20kg közötti harcsák megfogása is,de valahogy érződöt, hogy nincs komoly hal arra!
Az írás névadója sem a hatalmasságával lett emlékezetes,jó 30-as volt...
Jópár nap, talán hét is eltelt a legutolsó horgászat óta,hogy nem volt időm komolyabban foglalkozni velük,a tavasz eljövetelével a hajótulajdonosoknak egyszerre csak robbanásszerűen eszükbe jut, hogy igaz még tavaly történt a baj,de holnap áljak neki, mert tegnapelőtt már vízre szerette volna tenni a vitorlását..
Igy aztán nem tudok rajtuk lenni nap mint nap,ahogy kellene,a jeleket keresve,amelyek oly sok szép hal megfogásához elvezettek!
Valamelyik kora délután,a viz volt már 14-15 fokos, hirtelen felindulásból feltettem a költői kérdést a fiamnak:-szerinted eleget dolgoztunk már ma? A gyerek vigyorogva feleli,-ha arra gondolok, amire te, akkor sokat is...
És aztán visszakérdés,-mi a terv? Én megszokásból feleltem, hogy a legjobb terv, ha nincs terv...vigyorgott,aztán mondom neki,-hallottam már egy pár kisebb fogásáról az árokban,gondoltam meg kellene nézni a hírek helyszínét!
Nem egyesével szoktak közlekedni, ha jönnek befelé,ha nem folyik annyira a víz, talán néhány db elidőzik, egy aránylag közeli, könnyen megdobálható helyen.
A szavakat tett követte,összeálítottuk az odaillő pecát,persze kisbleró tüntetőleg elövette a télen ,tőlem elsirt Made by Gampelt,én meg szerényen,ahoz a bothoz húsz forintot érőt,egy Berkley lighting rood-ot,merthogy szeretem ilyenkor, és ha netán mégis nagyobb akad, meg lehet vele fogni...
Kiérve a partra,néhány ismerős már szórta vasakat,és mindenki effzettet, mert hogy 5 éve is evvel fogta..panaszkodtak, de nem csak most, már tavaly is, hogy már nem rágja annyira,gondoltam nem szólok,majd rájönnek...
Az egyik szavahihető mondta, hogy ma senki nem fogott,néhány bökés, meg lefordulás volt ugyan,azon kívűl semmi..
Hát igen,...egyfajta csalival agyondobált vízen valami mást kellene a sporiknak kitalálni,talán el kellene ugrani, valamelyik közeli horgászboltba,ha nincs más kéznél!
A fiam felrakott egy katicát,én meg egy ötös meppset,igaz horogcsere után, merthogy az eredeti nem frankó,és ennek is az egyik ágába beletűzve,egy piros tvinyófarok,amely nálam semmi másért nincs ott,csak azért, hogy ne tekerje a fonottat,és még kisebb sebességgel lehet tekerni,jobban stabilizálja!
És az okosság!
Jó sok éve már, hogy rendszeres októberi, novemberi egyhetes külföldi horgásztúráinkon jötem rá, hogy elég sok kapás történt, úgy hogy köze nem volt a szájhoz...szájfölé,homlokra,fejtetőre,és ezekből jó pár komoly hal meg sem lett,ez különösen egy hosszantartó fárasztás végén elég bosszantó tud lenni, különösen ha még nem is látjuk a halat...Azt vallom,legalább lássam..aztán tőlem mehet!
Tehát, a mepps fölé, kb 8 cm-re belehurkoltam,egy nem túl nagy, de mégis erős Owner st-t,párszor áttekerve az alsó szálat a szárán, majd egy aláfordított hurokkal az egyik ágához rozítettem,így nem lifeg, nem zavarja a körforgót,stb.
Kiválasztottam magamnak az általam jónak vélt helyet,azt ott nem dobálta senki, ill én tudtam, ha maradtt még, akkor az ott lessz,mert ott kb 3 m-es viz volt,mesterséges búvóhelyekkel a környékén..
Célba vettem a szemközti part melletti vastag kikötőcölöp tövét,elengedtem útjára a 23-as PP-t.Pontosan ott plattyant a vízbe, ahova gondoltam, a cölöptől kb 50cm-re...A becsapódás pillanatában átváltottam a felkapókart,majda a félvizen való inditás végett, kb 60 fokos szögben megtartva a botot
lelki szemeim előtt láttam ,ahogy hullik alá,a megfelelő mélység felé,de ebben a pillanatban,a fogasra való gumihalas dobálásaim alkalmával tapasztalt ütést láttam a zsinóron..a bot nem is közvetítette, csak a zsinór öble..a másodperc tört része alatt reagáltam, és egy nagyon jó barátom mondása,-Pistám, azon a bevágáson már ne múljék...határozottan bevágtam !Full kontakt volt, mert karikába meredtt a pálca,éreztem, hogy ül rendesen, de szokásomhoz híven ,még vagy kétszer utána vágtam...
Szerencsére bejött középre, igy nem kellett félnem, hogy alámegy a betonmolonak, vagy kiválassza magának valamelyik kedvenc cövekét...
A télen friss beszerzésből felrakott 4000-es ultegra egész jó adagolta a meg-megugró hal felé, a nem éppen puhára állított féken keresztűl a zsinórt..-gondoltam magamba, ha most nem hullasz szét, akkor megmaradsz!
Elég jó erőben volt, egyszer úgy gondolta,elindul vissza a Balatonba,-gondolom elege lett az árokból!A part rendesen be volt nőve náddal ill füzfabokrokkal, ezeket feltartott bottal hadonászva kerültem ki,és mentem a hal után! Muszály volt menni, mert ha nem, akkor tuti befurja valami akadóba magát, és akkor...
A csörtetésre előkerült a fiam is,vigyorogva nyugtázta a bólogató bot látványát..majd a gyors kérdésre gyors válaszokat adtam neki,-első dobás, behullásra..Auztán a válasz,:jó van na hiszen ezért jöttünk! Jót kuncogtunk ezen, közben abbamadtt az effzettek hajigálása is,csoportba verődve nézték!
Szintén kiválasztott magának egy helyet, ahol a fejenállást gyakorolta,jó kettőfeles víz volt ott,jó nagy fekete trutyit zavart fel az aljáról,közben pedik rendesen csapkodta a farkával a fonottat...egy kicsit még ment jobbra, balra, aztán ismét letört egyet fejenállni,majd éreztem, hogy szép lassan megindul felém, ha húzom, igy lopkodtam a métereket,és lassan, de biztosan ott volt előttem a feje..már elég jól elkészűlt az erejével,lenyugodva várta...az időközben a kezembe adott gaffot az álla alá akasztva,óvatosan kihúztam a partra,és én már akkor láttam, amin a körülöttem lévő horgászok nagy része megdöbbent..A mepssnek köze nem volt a halhoz, viszont a fölé hurkolt drill,szabályosan belűlről volt beakadva a szája szegletébe!
Rövid, tömör érthető magyarázat után megértették,akik megértették, hogy miért! Ezek közül egy spori ugyanígy fogott egy 15-öst, másnap...Aztán többen is..ugyanigy!
Igazából Csak a körforgónál, és a woblernél van jelentősége....a támolygó az más,az nem egy monoton valami, ott lehet trükközni a vezetéssel!
Képzeljük el, hogy ez az őskövület hal ez gondolkodik, és villámgyorsan megoldódnak a matekpéldák az agyában...3D-s geometriai zsenialitással füszerezve!
Rááll a halra, és kihangsúlyozom, hogy halra, nem pedig az álltalunk használt műcsalira,őszerinte....és sejti, hogy nagyrészt észre is veszik,ezért gondolván, kiszámolja hova ugrik meg a hal..és az igy kiszámolt pályák metszéspontját veszi célba..és ő már elindul, de az a hal nem akar kereket oldani,mert az a hal nem hal,az ott marad,de ő elévágott, ha csak cm-eket is, de elé...és még rá is szívott!

Aznap kisbleró is akasztott egyet,igaz katicával, és lemaradtt..mert nem vágott utána kétszer még....

Hozzászólás
Blero0012010.12.20.Asszem jó éjt lesz...mindenki igya meg azt amit még nem ivott,aztán majd holnap fojt. köv.
Blero0012010.12.20.És képzeld, ezek valamiért egy helyen voltak...ki érti ezt?
rakci2010.12.20.Blero!Megnéztem !Nagyon ott van!Holnap tologatok egy pár képet!
Blero0012010.12.20.Rakci! Toltam némi képet at emilre...
sportex2010.12.20.Aha bocs!
rakci2010.12.20.Tudom!
Blero0012010.12.20.Spori!
Beszélj nyugodtan, ha van miről!
Igaz,ez nem az elment halak topocja...azokat nem jegyezzük!
Az a shimi,abban a kategoriában leverné még most is bármelyik sporit,pedig én is spori párti vagyok!
Az annyira jó volt, mint a legszebb *****ü csajod, amíg élsz....
Blero0012010.12.20.Rakci!
Én sosem halandzsáztam...Én nem szépítek!
sportex2010.12.20.Na nemmondom van itt élet,az ember kétszer is meggondolja megszólaljon e.
Blero multkor említetted szétrobbant a shimi a kezedben,ez sajnos nem egyed,elég érdekes dolog mikor a nagy hari a csónak mellet,megbuksizod elindul csatt és kopognak a keverő gyűrűk a deszkán,na én ezért nem csípázom a shimiket,sok pálcát próbáltam de a végén a nagy csatába mindíg sporikkal mentem,szerintem a leg jobb botok.
rakci2010.12.20.Ez végül is egy korrekt megfogalmazás volt!
Blero0012010.12.20.Szóval, úgy látom,fogjuk a halat. és esszük...mások fogják és nem eszik, és vannak akik nem fognak, és veszik..hogy egyék...
Blero0012010.12.19.Hy salmo0!
Én pár napja már nem,ágynak estem!
Most éppen borászkodunk, egy másik oldalon...A borivás kultúrájához hozzátartozik egy nagyszerű ember nagyszerű írása..Hamvas Béla,:A bor filozófiája.Ezt akár a neten is el lehet olvasni,kb olyan ember volt mint az utolsó pákász....Ha elolvassuk, rájövünk, mire való e jeles nedű...A sorok közt azt lehet olvasni, hogy nem vedelni, csak inni,amennyi jól esik..De nem mindegy, hogy mit!)Az utókor szerint, e jeles borszakértőnk ,az utolsó aktív 15 évét totál mámorban élte meg, és ekkor íródtak a jelentősebb művei...
A horgászatra visszatérve, sajna ráesett a hó a jégre, igy az nem tudott hízni...
Üdv!
salmo02010.12.19.Hy Blero! Voltatok mostanába horgászni? Nálunk már fagy a balcsi ..
Blero0012010.12.19.Ajaj...elb actam!
Ez is tilos? A fene azt a nagy szívemet...
rakci2010.12.19.Vigyázz mit írsz!Ez barter! Még megszólnak
rakci2010.12.19.:)))
Blero0012010.12.19.Á..ott csak a társaság miatt,meg az a pár biliárd parti, amit lenyomunk...
Csak tiszta forrásból..azaz a hegy leve ami bejön..
Épp most jelentkezett be az egyik haverom,hoz 20 liter tiszta otellót..gondolhatod, ő sem keszeget fog rágni szent este...
rakci2010.12.19.Tessék reklamálni a könyvtárban,hogy rendes varázsitalt kotyvasszanak.:))
Blero0012010.12.19.Hali..meg még igazán nem is vagyok jól...
rakci2010.12.19.Jó napot!Blero!-21!Hamar feladtad:)))
Blero0012010.12.19.Jó regg....
Rakci!
Azt a felelőtlen kijelentést tettem, hogy ma elmegyek harizni, meg compizni..Igaz,az a viz nem fagy be,de az éjszakai -21 után lehet nem kellene..
Mondtad, azért nem mész süllőzni, mert nagyon pici a víz..aaaa kis víz,az egy nagyon nagy probléma..ugyanannyi halnak kell sokkal kevesebb víztömegben elférnie...na ilyenkor gyülekeznek be egyes helyeken úgy, hogy egymás farkába érnek!
Blero0012010.12.18.Hali! dobtam egy privit!
drilling2010.12.18.:))))
Nagy fazon lehetsz!
Jó éjt.
Blero0012010.12.18.Nagyon egybe van..én csináltam..mobil, ha megyek hosszab kiruccanásra,jön velem...gerillagrill!
Meg aztán egy ekkorában mégsem illik egy vörösszárnyut belerakni....ami csukázásból maradt!
A halfüstölőmet is saját magam hoztam össze..és nagyon profi!
drilling2010.12.18.Az dandáros tárcsa lehet....amire 5db 2 süci ráfér
Na azt ha felrakod akkor minden leszel csak királykisaszony nem!
5 pettyre számithatsz tőlem
Blero0012010.12.18.Valóban az..Van kint a kertben egy nagytárcsám,egyszerre öt db, olyan kettes körüli sünesz fér bele,ha egy népesebb társaság jön össze..van róla képem ,ahogy sülnek,majd felrakom,neked biztos tetszeni fog!
drilling2010.12.18.Ja az más igy már értem.
Én is kóstoltam de csak fintorogtam egyszer meg lehetett enni.
Nem nekünk való étel az :)
Blero0012010.12.18.Kaptam...egy osztrák cimborámtól ajándékba.Azért mégsem dobom ki..
Türhető, csak egy spec só kell kell hozzá,az a neve, hogy Old Hickory smoked salt..és semmi más!
Igaz kb 30$ egy uncia,de megéri...meg elég nagy beruházás ,a végén néhány szelet citrom...
drilling2010.12.18.Ne egyed már azt a gazizü lazacot ,azt hagyd meg a balekoknak!
Ott a hibátlan balatoni fogasfilé!
Blero0012010.12.18.Na drill,most is hal volt..ezen a héten kb ötödször,nekem!
Igaz kisbleró által beharangozott lazacszeletek,nem annyira jó, de ehető...sajnos büdös,nekem! Van neki az az erős szaga, ami egyébként minden tengeri halra érvényes...
Blero0012010.12.18.Az voltam..találékony!
A hal még is meglett...sajna a bot ment a levesbe..pár pergetőpeca volt már a kezembe, de ez valahogy nagyon ott volt a szeren...ultrakönnyü, érzékeny, de mégis gerinces, és villámgyors volt..a legszebb álmaim közt szerepel a mai napig...A sporik kissé taknyosak ebben a kategóriában...
sportex2010.12.18.Jó sztori okos találékony horgász és megoldás.
Magnum972010.12.18.Vannak klasszikusok..:)
kopaszkukac112010.12.18.Én most összel kezdtem el a dunát-mohács környéke,a dráva után meglepett a halbőség,csak ugye oda is olyan emberrel kell menni aki ismeri a pályát,de a fehér twinyo ott is bejött csukára
Blero0012010.12.18.Na,egész nap feküdtem,egy órát elmegyek sétálni,ma már nincs láz..tán megtudok inni pár kisfröccsöt is az itt egybegyűltek egészségére...
Addig is jó pecát...
Viszont ,ha valakinek mond valamit a shimi ultegra 10-30 zander, az érdekelne..
Vagy 3 éve szabályosan felrobbant a kezembe, vagy öt felé..az peca volt..sajna már nem gyártják..
Magnum972010.12.18.Én csak ott szinte Kukac..:)Főleg pergetek,de feederezni is szeretek..
Blero0012010.12.18.Olvastam Mag!
Ez van, ez az igazság!
kopaszkukac112010.12.18.Na majd a Dráván kiprószálom,azt még nem is kérdeztem te a dunán pecázol?
rakci2010.12.18.Rendben.
Blero0012010.12.18.Rakci!
Priviben megirom hol!
Magnum972010.12.18.Elég gyors,nem úgy hajlékony hogy taknyos..!A low rideres gyűrűk miatt jóval hajlékonyabb mint bármi más(vagyis az ugyan olyan red pilk hagyományos 2 lábas gyűrűkkel)..
kopaszkukac112010.12.18.csak nemtudom mennyire érzékeny,mármint a csalit vezetve ,amimeddig volt 30-80g de az 5vm woblert már nem nagyon tudom avval sem lekövetni.
Magnum972010.12.18.Bleró menj át a csigabigásba azt..olasd el amit írtam..Kösz..!
rakci2010.12.18.Blero!Elöntött az epe!
Magnum972010.12.18.Én úgy kaptam szereztem...(tavaj télen vagy 700 bot meg 300orsó átment rajtam azt megtetszett és itt maradt.szervizeltem őket.)

Kukac nekem 3méteres 90-150es van...Megbírja..!
Blero0012010.12.18.Hali rakci!
Akár fakutyás is lehet..
De,ha holnap jobban leszek, elmegyek egyet compizni, meg harizni...
Blero0012010.12.18.Magnum!Talán pont azért mert hajlékony? nincs gerince? Meg ha hajlékony, akkor nem lehet gyors sem...
rakci2010.12.18.Már a botot?
rakci2010.12.18.Ezt mire is vetted?
Magnum972010.12.18.Lehet beolvastam rakci,csak lefagytam devla priviket kiíró irományán,azt hittem csak velem ilyen..:(..ö...nem mondom mert vita tárgya lesz...
kopaszkukac112010.12.18.Sziasztok.
Csak azért érdeklődöm mert eddig a cormoran márkát nem használtam,viszont a bot nagyon meggyőző ,bár a 150-300g-ot nemnézem ki belőle.
Kapott egy banax si társnak aztán majd meglátjuk milyen páros lesznek
rakci2010.12.18.Miért?Valamit hírdetek?
Magnum972010.12.18.Rakci miket hirdetsz..?
rakci2010.12.18.Blero!Nálatok fakutyás mormiska játszik mostanában?:))
Magnum972010.12.18.El akarom adni,mert bár nagyon hajlékony érzékeny bot,nem áll kézre nekem...!
Blero0012010.12.18.És az bejött Mag?
Magnum972010.12.18.Kukac nekem van red pilkem csak low rideres gyürűkkel..
Blero0012010.12.18.Az gáz...az nem jó...akkor megértem a gépi pecát....
rakci2010.12.18.Hol? Mert itten csak apad!Kikötő meg beállva mint a gerely!
Blero0012010.12.18.Rakci? Nem mész dobálni? Árad?
rakci2010.12.18.Sziasztok!Tényleg belestétek de azért köszi Z.
Blero0012010.12.18.Úgy tűnik,ez az oldal talán már az lesz, amiről szólnia kellett volna idáig is..szakmai!
Blero0012010.12.18.Ja én is mint a lukinyul..de aztán rájöttem, hogy benézted!
Van ilyen botod?
Z2010.12.18.Jahh bocs. :)
Benéztem. :D
Blero0012010.12.18.Most olvasom, ill értelmzem..nem a bottag lazul le,hanem az állítható orsótartó..eléggé hü lye megoldásu, igaz nálam már másképp van!
Blero0012010.12.18.Köszi! De én már megoldottam, mert átrakattam végigparafásra..sokkal jobb!
Z2010.12.18.Blero, Rakci, egy kis sima gyertyával viaszoljátok át a boton stucnit (nem baj, ha nem egyenletes vagy vastag mert a felső tag letolja a felesleget) és jó darabig nem fog lelazulni. ;)
kopaszkukac112010.12.18.Sziasztok.
A sportex botokat ismerősöm is dícséri,én bojlizni használom őket a sima régi pontyosbotot.
Esetleg a cormoran seacor red pilk botokat használjátok pergetni most szereztem elég baráti áron.
rakci2010.12.18.:)))
Blero0012010.12.18.Ott szoktam! Ha egymás mellé rakod a kettőt mindjárt észreveszed a külömbséget..hát ha még kézbe is fogod!
A sza rul evős időszakban szoktam elővenni a Cross luciopercat..na az nagyon ki van találva..még az ásítást is közvetíti!
rakci2010.12.18.Ha a nullás hídon jössz át megbeszélhetjük!
Blero0012010.12.18.Néha megyek üzleti ügyekben fel, ha kíváncsi vagy rá berakom ,aztán rá nézel...a shimi fejlesztőmérnökök tanulhatnának...
Jó az a bot Mola Nem véletlen dobálok a nagyharikra csak sprorival...
rakci2010.12.18.Az nem pénz érte!És bizony meglazul,nem is kell egésznap dobálni.
molamobil2010.12.18.Sportex Carat Spin 75grammos 3m-es a folyón (Tisza) mindenre jó, talán csak kis wobira nem!
Blero0012010.12.18.Amúgy a blank kiváló, de nagyon gagyi ez a megoldás..egésznapos dobálás közben soxor meglazult meg egyebek...
Meg valami tévedés az elnevezés..az aspius minden, csak nem az...én pl harizni használom!
Haveri alapon 5 ezret kért az átrakásért...
rakci2010.12.18.Ez tény!Plussz ez már a második,az elsőnek kiszakadt az orsó tartója belőle.Nem voltam észnél.A szervizes meg akarta javítani a nagykerbe!Na ott pattant el a húr!
Blero0012010.12.18.Ja a Cross the line sorozat. Van kettő, mindkettőt átrakattam,nagyon klafák lettek ..engemet legjobban az a neoprém hülyeség zavart, mert szerintem tompítja az ütéseket...
rakci2010.12.18.Az enyémen állítható az orsó tartó!Még pont belehet állítani,hogy ne nyúljon túl a karomon.
Blero0012010.12.18.Nálam ez egy mániákus betegség..ami túlnyúlik a könyökömön, annak mennie kell vagy így vagy úgy...a botépitő maestró is valamiokor beleesett abba a hibába,hogy nagyon hosszúak voltak a nyelek..a mostani botjainál, az én karom adta meg a méretet...
rakci2010.12.18.Én speeddel nyomom,12-125gr-os asszem.A nyél az gáz,de meg lehet szokni.Elég univerzális pálca.Ha nem 5cm-es originált dobálsz még rapizni is kiváló.
Blero0012010.12.18.Ja, találtam,25 pénzért,annyi reális nekem sincs többe..
Nem rossz a peca, csak ki nem állhatom az osztottnyeleket..amik vannak, azokat átrakattam..meg ebből a dobósúlyból van épp elég...
rakci2010.12.18.Viszonyításképpen nézd meg itt az apróban.Asszem hírdenek egy párat.
Blero0012010.12.18.Ment vissza!
Meg egy szakmai kérdés!
Van egy kazal pergetópálcám, köztük olyanok, amiket még ki sem bontottam...pl itt van egy speedmaster 270-es ,10-30-as,mit lehet érte kérni,mert nincs rá szükségem...
rakci2010.12.18.Küldtem privit!
Blero0012010.12.18.Rakci! Ha gumizol a dunán,mivel nyomod?Van favorit?
Blero0012010.12.18.Szép napot mindenkinek, aki olvassa...
A hó szakad, kb eddig 30 cm esett itt,ez két dologra jó..rendet tenni a cuccok között,és néha egy körtét nyomni...de csak módjával...
Blero0012010.12.17.Jó éjt!
rakci2010.12.17.Már csak megszokásból csinálom.Jó éjt!
Blero0012010.12.17.Ok kukac, jó éjt!
Blero0012010.12.17.Na akkor jó éjt,sok vevőt...habár ez a sok netes árulda gondolom nem tesz jót neked sem...
Blero0012010.12.17.Van itt egy kőrakás, amit a helyi benszülöttek még a mai napig fenekezővel horgásszák...ott találtam meg multok a nagyokat...ezek egyszerüen képtelenek rájönni, hogy dobálni kell ott ült a fazon a halakon, én meg majdnem alóla szedegéltem...
rakci2010.12.17.Bocs! Elköszönök!
rakci2010.12.17.Eköszönök srácok!Holnap nyit a horgászbolt !És én nyitom.:)))
kopaszkukac112010.12.17.Na jóéjt,Blero ha tudod mikor jöttök pontosan,majd értesíts jólenne a Drávai pecát összehozni.
Sziasztok.
Blero0012010.12.17.Az,nem akármilyen...
rakci2010.12.17.UGYE MEKKORA ÉRZÉS
rakci2010.12.17.Az aprók mentek vissza! 2-ig!
Blero0012010.12.17.Éngemet is ez motívál, semmi más ,rakci!
rakci2010.12.17.Bleróbácsi!Neféld lapítok is mint szar a fűben!!!
Blero0012010.12.17.Örülök nektek, hogy végre egy jót dobáltunk, és nem a szájtépés ment...
Egyet tudomásul kell venni! Mi fogunk, és nagyokat,és akár még eszünk is belőle,legalább is én...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 tovább »
A csuka szinte egész évben táplálkozik, kivétel ez alól az ívás illetve a fogváltás időszaka, mely a nyári hónapokban esedékes. Ez a fiziológiai folyamat egy hónapig tart és teljes böjtre kényszeríti ezt az egyébként falánk ragadozót. Ennek ellenére a csuka hazánk egyik leggyorsabban fejlődő hala, ideális esetben akár 200 nap alatt is elérheti a 45-50 cm-es hosszt.