2010. 12. 15

molamobil: Az első 80+-os története!

Kérem tisztelettel ez a Pó-folyón történt 2002. augusztus 20.-án. Az egyik legjobb barátommal G-vel érkeztünk egy egyhetes túrára a Pó-folyóhoz. Nem titkolt szándékunk 1-2 50 feletti harcsa fogása pergetve. Ennek a túrának a legelső éjszakáján történteket osztom meg most veletek. Én nem először jártam már itt, persze nem én vagyok, voltam a Pó ördöge, de azért mondhatjuk, hogy a pálya, a módszer számomra ismerős volt, de barátom G elég szkeptikusan fogadta az általam elmondottakat. A tábor közelében szinte sosem lehetett halat fogni így jó órát kellett motorozni ahhoz, hogy megfelelő szakaszt találjunk. G borzasztó türelmetlen volt, ültünk a csónakomba, berreget a 18-as Tohatsuh, de ő mindig mutogatott, hogy itt miért nem jó, meg ott miért nem jó. Megérkeztünk az általam preferált helyre és megkezdtük a csurgást a parttól olyan 20 m-re. Szorgalmasan ejtegettük a műanyag halacskát a kövezés elé, néha ha elbénáztuk a kövezésre. A felszerelésem egy 200g dobósúlyú 2.70-es Sportex Carat Spin bot, rajta egy 5000-es Stella orsó, a zsinór 28-as PowerPro, jó méteres 67-es kapó előke varrva és a végén a legendás 5-ös Barramundi Mauler. 9 óra lehetet jó egy órája dobáltunk már, G kedve kezdett elmenni, aminek hangot is adott, rá jellemzően halkan mondogatta, hogy süket a víz, nincs felállva a hal, menjünk innen, már csak azt nem mondta, hogy menjünk haza! Én szorgalmasan dobáltam tovább, tudtam, hogy jön az a bizonyos kanyar, ahol egy örvény keresztbe fogja fordítani a csónakot és ott szokott lenni hal, mondtam is neki, hogy csak a kanyar végét várjuk meg aztán keresünk új pályát! Elérkeztünk arra a bizonyos helyre, már lelki szemeim előtt láttam, ahogyan a hatalmas harcsa ráfordul a csalimra, és megtörtént a csoda bepöttyintéskór óriási felszíni kapás, mintha egy zsák cementet dobtak volna lapjával a vízbe! KAPÁSSSS!-t erős bevágás követte, a hal ahogy vizet fogott egyből a csónak alá tört a 200g-os Sportex karikában hajlott és a Stellám féke is elindult, G izgatottan kérdezte, hogy mit csináljon én mondtam neki, hogy csak helyet a csónakban a beemeléshez! Közben a hal iszonyatos erővel tombolt a mélyben, már jó 30 méterre lehetett tőlünk, a meder felé indult, hagytam kicsit hagy, szaladgáljon, jó 15 perc elteltével tudtunk fölé állni. Na ekkor következett a jól ismert fejen állás, halam fejét a fenékre nyomva farkával óriásiakkat csapott a zsinórra, kezemben a bot nagyokat hajlongott, volt hogy botom felső parafája is már szinte a vizet érte, de betámasztottam zsinórt már nem adtam neki. Pár perc elteltével a kemény bánásmód elérte célját, halam megmutatta magát, hatalmas burvány keretében láttuk meg hihetetlen méreteit, de tudtuk a küzdelemnek még nincs vége, újra a mélybe tört én újra felhoztam, és ezt még eljátszottuk kétszer, majd következett a végkifejlet, halam belenyugodott a sorsába, erejével elkészülve felfeküdt a csónak mellé a víz tetejére, én megvágóztam és G segítségével beemeltem a csónakba.
Legyőztem őt! Kicsit persze sajnáltam elvenni az életét, de az én döntésem ezt felvállaltam. A halat kipányváztuk, majd folytattuk a pecát. G annyira fellelkesült, hogy reggel 7-ig dobáltunk, mondanom sem kell, hogy utána nem fogtunk már aznap semmit! Másnap a mérlegelésnél derült ki, hogy halam verte az addigi egyéni 73kg-os rekordomat és egész pontosan 81kg-ot mutatott a mérleg!