2011. 08. 17

Zsola71: Élménypeca csukákkal és a Strike Pro csapatával Kistótfaluban, az 5 tó tórendszeren.

A pergető horgászok körében ismertek már a legjobb „ragadozós pályák”, szinte mindenkinek megvan a kedvenc vize, ahol a csukákat, süllőket vagy éppen a harcsákat próbálja horogra csalni. A pergetéshez, mint minden horgászmódszerhez versenyek tartoznak, és ez így is van rendjén. A verseny szervezőjének azonban minden alkalommal illik meggyőződnie a kiválasztott helyszín vonzerejéről, versenyre való alkalmasságáról, nem utolsó sorban természeti értékeiről és halfaunájának összetételéről, minőségéről.

Így tettünk mi is, hiszen az előzetes megbeszélések alapján a Strike Pro Pergető Kupa 2011. évi versenyére az 5 tó tórendszert szemeltem ki, amit most már joggal nevezhetünk a „ragadozók vizének”. Vörös Attila és Rémes Árpi tógazdákkal egyeztetve április 23-ra egy pergető horgászatot terveztem be, melyre meghívtam a Strike Pro szakavatott pergető horgászait, Hodula Tomit és Pupp Ferit. Megérkezésünk után hamar döntöttünk, és választásunk a tógazdák ajánlására a 4-es tóra esett. A tó mellett leparkolva elénk tárult az a gyönyörű kép, ami ritka még a gyakorlott és sokat tapasztalt pergető horgászoknak is. A tavat egy sziget osztja meg, mely mellé egy akadókkal és bokrokkal tarkított rész párosul, ami első látásra megdobogtatta a szívünket, és várakozással töltött el bennünket. Nem sokat teketóriáztunk, hamar összeállítván készségeinket már loccsantak is a műcsalik a vízen, és megkezdődött a törések, akadók és a mederfenék vallatása, persze a partszéleket sem hagytuk ki. Nem sokat kellett várni, Feri pergető pálcája szépen meghajolva tette láthatóvá, megvan az első csuka. Nagy volt az elégedettség, még élénkebb lett a hangulat, és hamarosan Tomi is fénykép alannyá vált, első csukájával együtt. Egyre jobban élveztük ennek a remek és páratlan sportnak minden értékét, szépségét és még a nap is kisütött. Feri és Tomi újabb csukákat ismertettek meg a Strike Pro igen csak fogós wobblereivel, bár ezt ők a megakasztás pillanatában nem igazán élvezték. Hősiesen tűrve azonban a horogszabadítást és fényképezést, jutalmul visszanyerték szabadságukat egytől egyig. Örömömre szolgált, hogy a tervezett peca eredményei kecsegtetőek, amit éppen próbáltam Tomival megosztani, amikor a koppintásra bevágva nálam is bejelentkezett „őkelme”. A nap már az ég tetején járt, amikor átértünk a pálya akadósabb részére…..
Nem mindennapi körülmények, azonnali rávágások, erős és jól átgondoltan átszerelt készségek, a kimondottan ilyen körülményekre tervezett wobblerek alkalmazása, többek között ezek jellemezték a délutáni horgászatunkat. De erről most nem írnék… Hogy miért? Joggal kérdezheti a Kedves Olvasó! Azért, mert mindenkinek lehetősége lesz megméretni önmagát, tudását, szerencséjét az I. STRIKE PRO – 5 TÓ PERGETŐ KUPÁN 2011. szeptember 17-én. Legyen elég most annyi, hogy horgászatunk végén 9 db csukát könyvelhettünk el, és egy igen nagy méretű bajuszos sajnos túljárva az eszemen, ellentmondást nem tűrő módon tépte meg készségemet. Természetesen ajánlom mindenkinek, látogasson el ide, hiszen nem egy megszokott horgászvíz várja.
Attila és Árpi idejük egy részét ránk szánva megmutatták tavaikat, körbejárván meggyőződtünk arról, hogy a jó gazda gondosságával tartják karban a létesítményeket, nevelik halaikat, tervezik a jövőt. Nagyon szívet melengettető volt látni a szemükben a csillogást, ahogy terveikről beszéltek, mi pedig láttuk, jó kezekben van a tórendszer, a „ragadozók vize”! Itt köszönöm meg mindhármunk nevében a lehetőséget! A tavakról, fogásokról és a halállományokról bővebb információt a http://5to.hu/ weboldalon találhatunk. A békés halakra horgászó sporttársaknak pedig ajánlom a tavak nagy ponty, amur, valamint gyönyörű tok állományát.