2012. 12. 10

kadacs179: Évzáró peca

November végén meghívást kaptam egy négynapos pecára Harsányba és mivel még ilyen hideg időben nem próbáltam a csalikat soha ezért kíváncsian vártam a november 20.-át hogy ebben az évben utoljára horgásszak egy jót és persze kíváncsian vártam az eredményt.
Megérkezésünkkor nem nagyon voltak a tavon más vállalkozó szellemű sporttársak de azt tudtuk, hogy másnap jön még 3 bojlis csapat is így lesz ö
sszehasonlítási alapunk.Hidegben de napsütésben pakoltunk ki és rögtön kezdtük a radarozást mert nem elég a jó csali nem árt ha ilyen hidegben a halak útvonalába tesszük le a szerelést mert ilyenkor már minimálisan mozognak a halak. Egy óra radarozást követően 3 bóját tettünk le szerintünk ígéretesnek hitt helyeken.Mire sikerült behúzni az összes botot már ránk is sötétedett és a sátrat korom sötétben és hidegben állítottuk fel.A botokat úgy osztottuk el, hogy minden bójához húztunk nekem egy botomat és a társamnak egy botját, ha esetleg egy hely működik akkor is mindkettőnknek legyen esélye halat fogni.Etetni minimálisat etetünk a csali köré mert úgyis minden behúzásnál újra etetünk.A három bójához háromféle ízű bojlit tettünk le különféle képen felkínálva.(süllyedő, lebegő, és hóember)Szépen minden a helyére került mikor arról beszéltünk, hogy nagy csodára nem kell számítanunk mert akik előttünk voltak egy egy darab pontyot sikerült fogniuk. Azt már éreztük, hogy nem nagyon lesz melegünk az éjszaka folyamán, de este fél hét körül megszólalt az egyik jelző szépen lassan óvatosan ahogy a nagy halak szokták és rövid fárasztás után láttuk meg az első halunkat ami egy 18kg-os ponty volt ami a 20mm kolbászos Wonder Baits bojlit vette fel egy 20mm-es lebegő bojlival.Gyorsan újra húztuk a szereléket és a többi boton is hagytuk a különböző ízű csalikat mert egy kapás miatt nem állunk át az összes bottal a kolbászos bojlira.Másfél óra elteltével ismét kapásunk volt és ismét a Wonder Baits kolbászos bojlit vette fel egy 14 kg-os pontyocska.Ez már elgondolkodtatott bennünket, hogy a többi botra is a kolbászos bojlit kellene tenni hóember szerelékkel de mire eldöntöttük addigra hirtelen olyan sűrű köd lett, hogy 10 métert is alig láttunk.Megbeszéltük , hogy elég lesz mindig azt a szerelést újra húzni amivel éppen halat fogunk és majd reggel cseréljük az összes boton a csalit. A levegő fagypont alá ment a víz is kicsivel 5C' volt mi pedig a sátorba húzódtunk vissza kicsit melegedni mert ott volt némi fűtés is.Fél kettőkor lassú húzós kapásra ébredtünk és a bot megemelése után éreztem, hogy szép hallal van dolgom.Lassan mozgott és egyenletesen oldalazva jött kifelé a parttól kb 20m-re kezdett el igazán védekezni és többször rohant ki 20-30 métereket.A harmadik kirohanás után tudtuk megszákolni és amit addig csak sejtettünk azt már láttuk is hogy bizony egy 20+-os halat sikerült fognom. A mérlegelésnél derült ki, hogy eddigi legnagyobb halam ami egy 21,20kg-os tükörponty volt.Ami persze a Wonder Baits kolbászos bojlira jött.A behúzás során szembesültünk azzal, hogy a csónak széle le van fagyva és csak elképzelésünk volt merre keressük a bóját mert a ködben semmit sem láttunk.Sikeres behúzás követően pihenni tértünk és reggelig nem is történ semmi.Reggel az összes botra a Wonder Baits kolbászos bojlit raktuk és újra húztuk az összes botot.Sajnos nappal nem volt egy csippanásunk sem de bizakodva vártuk hogy besötétedjen. Este olyan nyolc óra körül volt az első kapás egy 17,20kg-os ponty személyében ami ismét bizalommal töltött el minket az éjszakára nézve. Tíz óra körül két különböző bójáról de 20 másodperc különbséggel két boton is kapás volt. Én egy kicsivel 16 kg feletti pontyot mérlegeltem míg társam még mindig fárasztott és reménykedett, hogy igen jó hal lesz ami ebben a hideg vízben ilyen ellenállást tud kifejteni. Amikor megszákoltam akkor mondtam neki hogy 20+-os de amikor a hálóval kiemeltem a vízből akkor éreztem hogy nem akármilyen halat sikerült fognia. Rávilágítva a halra látszott igazán, hogy egy hatalmas tükörponty fekszik a pontybölcsőbe. A mérleget kitáráztuk és kíváncsian vártuk meddig megy el a mutató. A hal súlya 26,10kg volt.Nem kicsi örömmel fényképeztük a halat és még közös fotót is sikerült készíteni amin egy 16 és egy 26kg-os ponty díszeleg.Még az éjszaka folyamán sikerült fognom egy 19kg-os pontyot de amint kivilágosodott ismét csend lett a kapásjelzőkön. Következett az utolsó éjszaka amikor 3db halat fogtunk ismét este 7 és hajnal kettő között amik 10kg, 13kg és 18kg volt.Míg mások ugyanabban az időben egy-egy halat fogtak azért nekünk sikerült szépen zárni az évet.
Bebizonyosodott számomra, hogy hideg vízben is jól működött a Wonder Baits bojli és igen fogósnak bizonyult.A túra végére 6-6 db szép pontyot sikerült fognunk és mindketten megdöntöttük az egyéni rekordunkat én a 21,20kg-os hallal míg társam a 26,10kg-os pontyával.
Ennél szebb és sikeresebb befejezést el sem tudtam volna képzelni és ezzel fel is adtuk magunknak a leckét a 2013-as évre.
Mindenkinek hasonló horgászatokat kívánok és bátran merem ajánlani minden időre a Wonder Baits bojlit.
Hozzászólás
Kujak2013.01.15.Nanofil a feederes horgászatban

Amikor először olvastam a hirdetéseket a Nanofil zsinórokról, azt gondoltam magamban, hogy ez aztán igazán forradalmasítja a versenyhorgászatot. Magam előtt láttam, amint 0,02-es és 0,04-es előkével fogom a szebbnél szebb halakat.
Amint kikerült a boltokba, vettem is néhány tekercset különböző méretekben. Aztán nekiálltam előkéket gyártani, de csalódottan tapasztaltam, hogy az általam ismert kötési módokkal az apró horgokat nem tudom igazán jól megkötni.
Persze van néhány olyan kötésmód, amellyel köthető )főleg a füles horgok), de ezek nem a 18-20-as versenyen használt horgokhoz valók. Füles horogra, vagy forgókapocshoz pl. kiváló az úgynevezett UNI-kötés, amit régóta kötök, de a nevét nem tudtam. A kötésekről rajzos tájékoztató található a tekercs fedőlapjára rögzítve. De valamennyi kötésmódot felülmúlja a „nóta-kapocs” (Not-a-Knot), mert itt nincs csomó, nem gyengíti a zsinórt.. A pergetés -amiben igazán bevált ez a zsinórfajta és a nótakapocs- nem igazán az én műfajom. Ezért aztán kénytelen voltam tovább eszelkedni, hogyan is alkalmazhatnám sikeresen a finomszerelékes horgászatban. Így született meg az általam már kipróbált feederes előke.
Hozzávalók:
-hungarocell golyócskák,
-csali fúró és fűzőtű.
A csali:
-tejsavas áztatott kukorica-búza és tigrismogyoró, egy hungarocell golyóval lebegtetve
A felszerelés:
-heavyfeeder 390 cm
-40-es orsó
-25-ös monofil főzsinór,
-15-ös Nanofil előke.
Az előke elkészítése:
A főzsinóron kötök egy véghurkot és ebbe akasztom az egyik nóta-kapcsot. A kapocs másik felére a mintegy 60 cm-es Nanofil zsinórt teszem, majd felfűzök rá egy kb 1 cm darabot az úszórögzítő szilikonból. Ezután az egyik gumigyöngy következik, majd az etető kosár. Az etetőkosár alá újabb gumigyöngy, majd a szelepgumiból 3 x 1 cm-es db duplán áthurkolva. Ezeket úgy rögzítem, hogy már csak 8-10 cm maradjon a Nanofil végéig. Még egy úszórögzítő szilikon darabka, majd feltekerem a második nóta-kapocsra. A kapocs másik végébe kerül a 6-os füles horog. A szilikonokat ráhúzom a nóta-kapcsokra, hogy a menetek ne sérülhessenek. Kapáskor pedig a gumigyöngyök tompítanak.
Nem kell félni a 15-ös Nanofiltól, ez már 7 kg felett bír. Egyetlen hátrányát tapasztaltam, ha ráhúzza a hal nádra, ágra vagy egyéb akadóra és egy kicsit is sérül a zsinór, azonnal szakad. Egyebekben teljesen elégedett voltam, jó összhangban van a bot-orsó-zsinórok alkotta szerelék.

A négy órás horgászat alatt 11 db méret alatti pontyot, egy kárászt és a fenti két pontyot fogtam
A nyúlásmentesség ez esetben előnyt jelentett a bevágásoknál. A fellépő erőhatást ellensúlyozta a monofil főzsinór nyúlása és a feeder hajlékony spicce. További előnye egyes fonottakkal szemben, hogy vizet egyáltalán nem vesz fel, fekvése a vízben inkább a monofilhoz hasonlít. A halak gyanútlanul vették fel, valamennyi kapás un. botvivős kapásként jelentkezett.
Kiválóan bírja az etetőkosár bedobása közben fellépő erőhatásokat.
A fenti szerelék heavy feederre készült, de kellő finomítással –kisebb etetőkosár, vékonyabb főzsinor, 6-os Nanofillal- pedig pickerboton is bevált.

Both László veteránbajnok

A süllő háromnyaras korában éri el a kifogható méretet, mely 30 cm.