2008. 10. 25

pepe94: Egy jó horgászat a haverokkal!

14 éves vagyok, a haverommal Robival már egyhete terveztük ezt a horgászatot. Már előző este átmentem hozzá és onnan indultunk reggel.

Reggel hétkor indulásra készen, felszerések össze rakva indultunk a Magyarlukafai Hármas számú tóra.Rövidebb úton mentünk mert elég sok cuccunk volt, hiszen egésznapra sok felszerelés kell.Amikor oda értünk napijegyet vettem, ő nem mert már tag volt.Amikor a napijegyet megvettem elindultunk stéget keresni.Találtunk is egy jó kis stéget amin ketten kényelmesen elférünk.A stég egyik rokonomé volt ezért tudtam hogy ott nem fog senki zavarni.

Bementünk a stégre,sehol senki.Lepakoltunk, ezután kivettük a botzsákokból a botokat.Mindketten match bottal próbálkoztunk, de szét szedtük a fenekező szereléseket is.Amikor készen voltunk én bal oldalra, Robi jobb oldalra dobott. Ezután etetőanyagot, és áztatott kukoricát dobtunk az úszók mellé.Először a csali harmat giliszta volt, de nem nagyon foglalkoztak vele a kárászok csak a törpék.Amikor végkép nem jött kárász megpróbáltuk csontival, s láss csodát sorba jöttek a kárászok,dévérek,de azért néha beugrott egy-egy törpe.Nagyon jól éreztük magunkat a sok kárásztól,dévértől.Délután Robi bátyja, Józsi is lejött hozzánk megnézni hogy, hogy állunk. Meglepődött a sok haltól, de ő már nem állt neki horgászni.Amikor már kezdett esteledni össze szedtük a motyókat és elindultunk haza, de a halakat vissza helyeztük a tóba.

Összevéve jó kis napunk, hiszen nap végére 32 darab kárászt,5 darab dévért, és jó sok törpét fogtunk.Biztos, hogy vissza jövünk még ide mind a hárman.
Hozzászólás
Még nincsenek hozzászólások.
Az úszóhólyag számos halfajnál nagy szerepet kap a hallásban. A vízben terjedő hanghullámok rezgéseit a bőrön és izomzaton kívül az úszóhólyag is érzékeli és felerősítve továbbítja azokat a belső fülhöz (labirintszerv). A másik nagyon fontos funkciója, hogy a hal vízben történő lebegését, süllyedését, illetve emelkedését is ennek a szervnek a segítségével szabályozza.