Annyira visszaesett a kereslet, hogy sok Auchan-áruház már nem értékesít élőhalakat
Megszűnt sok Auchan-áruházban az élőhalak – legnagyobbrészt az élőpontyok – állandó árusítása az utóbbi időszakban. Bár egyes üzletekben az élőhal-értékesítés folyamatos maradt, a kereslet csökkenése miatt a vállalat vezetése úgy döntött, hogy az áruházak többsége csak a karácsonyi időszakban forgalmaz élőhalakat.
Az elmúlt években az élőhalak iránti kereslet a karácsonyi időszak kivételével nem volt számottevő, ezért a vállalat úgy döntött, hogy erőforrásait azokra a területekre összpontosítja, amelyek iránt erősebb a vásárlói igény – tájékoztatta az agrárszektor.hu-t az üzletlánc. Így sok Auchan-áruházban az élőhalak – legnagyobbrészt az élőpontyok – folyamatos értékesítése megszűnt, és az élőhalak az üzletek többségében csak a decemberi időszakban találhatók meg.
Ugyanakkor azokban az áruházakban, ahol továbbra is keresett az élőhal, a mai napig szélesebb a halkínálat. Budaörsön, Törökbálinton vagy néhány vidéki üzletben a friss termékeket, a halgazdálkodók frissen csomagolt áruit, illetve a hűtött és fagyasztott termékváltozatokat is egész évben értékesítik.
A hivatalos statisztikák ugyanakkor azt mutatják, hogy összességében növekedett a hazai halfogyasztás az utóbbi időszakban. Az agrártárcához tartozó Agrármarketing Centrum egy tavaly év végi tájékoztatón azt közölte, hogy – többek között a 2017-ben indult, Kapj rá! elnevezésű kampány eredményeként – az 5,7 kilogrammos fejenkénti éves átlagos halfogyasztás négy év alatt 6,5 kilogramm fölé emelkedett.
Továbbra is tény azonban, hogy a belföldi halfogyasztás több mint 80 százalékát importból származó termékek teszik ki. A hazai termelők változatlanul a karácsonyi időszakban értékesítik teljes éves étkezési halmennyiségük mintegy 40 százalékát, és a nagyobb haltermelők ilyenkor akár éves forgalmuk 60-70 százalékát is lebonyolíthatják.
Kiemelt kép: Getty Images
Forrás: agrarszektor.hu